/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ingen strøm på bol trods nyt batteri
Fra : billebie
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 07-09-14 16:28

Hej,
Jeg har en Peugeot 206 fra 1999 - 1,6 benzin hvor der ingen strøm er på når jeg drejer nøglen. Følgende er prøvet;
Opladning af eksisterende batteri
Startkabler på anden bil
Nyt batteri monteret.

Når jeg drejer nøglen sker der intet - den hverken klikker eller andet - og der er ingen lys i instrument brættet. Jeg har sidst kørt i den for 3 dage siden uden problemer.
Jeg har tjekket sikringer uden at finde nogle der er sprunget.

Nogle ideer til hvad jeg kan tjekke?

PÅ FORHÅND TAK

 
 
Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 07-09-14 16:37


En gemen stelforbindelse. Jeg kender ikke Peugeot,men systemet er jo næsten ens på alle biler.
Tjek stelforbindelse til karosseriet og eller til starteren.


M.

Kommentar
Fra : stilkene


Dato : 07-09-14 16:42

Nyt batteri. -Men er det ladet?

Kommentar
Fra : Hejdu58


Dato : 07-09-14 17:10

Tjek og rens stelforbindelse til karosseriet og motor, og tjek om kabel/ inder leder ved klemsko er sort og irret, så kort kablet op ny klemsko på, evt. nyt kabel hvis det bliver for kort
Dårlig stelforbindelse kan kontrolleres ved at montere et startkabel fra - minus pol på batteriet til karrosseristel, så skulle der gerne komme lys i instrumentbort hvis det er stelforbindelsen der er dårlig.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind


Dato : 07-09-14 18:02

mål spændingen...

Kommentar
Fra : alimak


Dato : 07-09-14 19:16

Tjek hovedsikringen.
alimak

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 07-09-14 19:32

Jeg holder 3 mod 1 på spørgsmålet annulleres.

...og så ville jeg besøge en mekaniker, hvis jeg ikke allerede havde checket om der blevet ladet, allerede var strøm eller ikke magtede at følge strømvejen. Hvis man bare skifter ting fra en ende af, uden at vide hvorfor man skifter, skal man såmænd nok finde fejlen. Det er bare lidt dyrt. El har aldrig været Peugeots hofret og brændende biler pga elfejl kan vi vel alle huske. 205 kunne have bøvl med vand i en elkasse, der gav et opkogt print hvilket medførte lignende ting. Ligeledes defekt tændingslås.

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 07-09-14 21:12

...om det er så også er 206 problemer aner jeg ikke. Men jeg vllle besøge mekanikeren.


Kommentar
Fra : ds23


Dato : 08-09-14 15:22

Når stelforbindelser er ok,,
så er der kun tændnings/startkontakt tilbage, så prøv den (tyverisikring??)
/steen b.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind


Dato : 08-09-14 18:03

Prøv din bilnøgle nr. 2.

...hvis det er startspærren...

Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 08-09-14 20:31

Tag minuskablet af batteriet. Følg så pluskablet fra batteri til starter. Ofte sidder der forbindelser herpå der går til generator m.m. og hvis kabelskoene er korroderede her, kan det godt være forklaringen.
Du kan måle dig frem, enten med et voltmeter eller en prøvelampe, men husk at sætte den til minus på batteriet.
Husk også lige den gamle traver: Kig efter ved batteriet om der er "glemte" ledninger, det er set før.
Både på minus og plussiden, men måske især den sidste. Jeg har set folk der har sat et nyt batteri på en ledning der skulle have været forbundet til batteriet. Det gav så en del ekstra grå hår og nogle spøjse relæer, men kunne i princippet lige så godt have givet en "død" bil.

Kommentar
Fra : billebie


Dato : 01-11-14 16:05

Hej,
Beklager det sene svar. Stelkablet var tærret over under batteri kassen.

Mvh billebie

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177409
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407779
Brugere : 218874

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste