/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Elektronisk omdrejningstæller
Fra : mig-selv
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 03-09-14 01:00

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-09-14 10:29

Det står da på hjemmesiden :
DC 12V
Black line lock positive electrode
Green line lock negative electrode
Yellow line contacts signal
Some models need to attach high voltage signal line

Den gule forbindet til tændingsanlæggets kontakt. Der menes den mekaniske som styres af en knast på en aksel i strømfordeleren.
Hvis der er elektronisk tænding uden mekanisk kontakt skal den have signal fra tændrørsledningen. Hvordan det foregår, må du læse dig til i brugsanvisningen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-09-14 10:39

Så langt havde jeg nu også forstået det.
Men kan jeg smide ledningen på en af tændspolerne, istedet for at skulle ned og lege med andre ledninger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-09-14 10:41

Citat
på en af tændspolerne

Altså en + ledning?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-14 11:31

Hvis din motorcykel har flere tændspoler , får du måske et problem med at få omdrejningstælleren til at vise rigtigt, hvis den ikke kan omstilles efter cylinderantal. Den får jo så kun signal når en cylinder tænder. I visse tolylindrede motorer kan begge spoler dog tænde samtidig, det virker dog kun på den cylinder,som er komprisonsslaget.
Du skal ikke smide nogen ledning, den skal monteres omhyggeligt.
Hvis der er adgang til to forskellige terminaler på en tændspole, foruden højspændingsledningen, må du forsøge dig frem.
I princippet skal den gule til mellemlederen mellem den styringen og tændspolen.
en gammeldags tændspolen havde terminal til plus og en til mellemleder. Men det er muligt at koble anderledes i de modrene systemer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-09-14 11:44

Den har 2 tændspoler, som begge ´tænder´ 2 gange på samme cylinder - altså en tændspole til 2 cylindre = hvis det giver mening.
Men jeg må prøve om det virker, skal først have bestilt den hjem.

Citat
Du skal ikke smide nogen ledning, den skal monteres omhyggeligt.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 03-09-14 11:45

Tak for svaret transor.