/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Genopladelige batterier
Fra : BlasterM88
Vist : 178 gange
50 point
Dato : 31-08-14 15:21

Vi har købt en babyalarm og så købt en opladestation med tilhørende batterier. Når den så løber tør vil vi smide nogle nye i vi har opladet en uge eller 2 før. Men når vi smider dem i siger den lavt batteriniveau på dem også. De ligger i en lille skål op ad hinanden. Aflader de hinanden eller er der nogen der ved hvad det kan være?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-08-14 16:55

Citat
Aflader de hinanden eller er der nogen der ved hvad det kan være?

De annullerer vel hinanden som alle dine øvrige spørgsmål...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-14 17:00

Tvivler på at de aflader hinanden, har selv en masse der ligger hulter til bulter uden det problem.
Hvor gamle er batterierne? det kan være de skal være nyopladet for at du ikke får den melding = de så sletter den gamle melding.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-08-14 20:06

Der er meget stor forskel på fabrikater og typer af genopladelige elementer. der er også forskel på laderne.

Især de billige med høj kapacitet (antal mAh) kan have en betydelig selvafladning. Den går i øvrigt hurtigere jo varmere man opbevarer dem. Det er ikke uhørt at de kan tabe næsten al ladning på et par uger.
fuld og god opladning, kræver til gengæld også en automatisk lader, som selv afbryder på det rette tidspunkt, at elementerne har stuetemperatur før ladningen begyndes , og at ladestrømmen ikke er for stor.
De gade fabrikater skriver på elementerne hvilken strømstyrke de højest må lades med.

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 02-09-14 09:52

Det er min erfaring at batterier,som er blevet grundig afladet i apparatet,som de sad i.
Ikke kan starte opladning i elektronisk styrede oplader.Men kan startes med en gammel oplader med
transformator og dioder.

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 02-09-14 12:45

Batterierne aflader ikke hinanden,ved at ligge sammen.
Men nye batterier skal oplades flere gange,før fuld capacitet opnås.
Når babyalarmen skal anvendes,bør der hver gang være fuldt opladede batterier i apparatet.
Et genopladelig batteri dør omgående,et alm.batteri dør langsomt.