/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Stikdåser i badeværelse!
Fra : Zlasker85
Vist : 240 gange
20 point
Dato : 29-08-14 16:16

Hej Alle..

Jeg er i gang med at renovere mit badeværelse og ville sfl. gerne have nogen stik kontakter, men er lidt i tvivl om de nyeste regler.

Havde tænkt mig at sætte to stikdåser over bordplade højde, Ca 30 - 40 cm væk fra håndvask.
Hvordan passer det i forhold til de nye regler som jeg synes er svære at tyde?
Er det så en K 3 ?

Håber I kan hjælpe mig.
På forhånd tak.

Hilsen den fortvivlet tømrer.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-08-14 16:54

Tal du heller med en elektriker om de dele, han har den fornødne ekspertise på området...

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-08-14 17:45

I en lignende ombygning havde jeg elektriker, som fortalte hvor jeg skulle placere rør og underlag (det største arbejde). Herefter trak han ledninger og tilsluttede. Det tog under en time! Hvis du selv gør arbejdet og der er fejl .. kan det koste "kassen" ved en eventuel kommende hushandel.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-08-14 19:50

Der er flere ting som spiller ind
1 hvor stort er badeværelset?
2 hvor langt er der til bruseren

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-08-14 23:26

Tal du heller med en elektriker om de dele, han har den fornødne ekspertise på området...

Elektrikeren vil sikkert også konsultere dig i en speciel tømrernæssig situation...