/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hoover vaskemaskine
Fra : cccf
Vist : 339 gange
30 point
Dato : 28-08-14 11:29

Jeg har en Hoover vaskenaskine AM 130.
Når jeg starter en vask starter den med at tage vand ind som den skal, men når trumlen skal dreje rundt kommer der bare et lille ryk og så sker der ikke mere,
programmet fortsætter med at skylle ud og tage vand ind ind til den til sidst i programmet tømmer vand ud og går på stop og lukker låge op.
Det vil sige programmet kører godt nok igennem, og tager vand ind og ud, men uden at trumlen kører.
Jeg tror det er en programeringsfejl og ikke motoren, da der også i går var problemer med programmet, men motoren kørte ind i mellem.
Kanh man sætte et nyt program i, og kan det betale sig.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 28-08-14 11:52

Jeg tænker på om det kan være motorkullene der skal skifter da maskinen er 12 år gammel.?
Skal jeg have motoren ud for at skifte dem .?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 28-08-14 12:12

Nu tror jeg det er kullene.
Da jeg drejede på remmen gik motoren i gang, men jeg kunne se at det gnistrede derfra hvor kullene sidder.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-08-14 15:28

Så må du jo gå ind på hvidevaredele.dk og bestille nogle nye.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-08-14 16:17

Det er kullene der er slidt op, den kan hverken vaske elle slynge, og hvis du har lyttet til den har den haft en anden lyd fra motoren under vask de sidste par vask før den helt stoppede med at køre, kullene er ikke så dyre og hvis du selv kan skifte dem skulle den gerne komme til at køre igen uden de store udgifter.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-08-14 11:00

Jeg har lige bestilt nye kul,

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 29-08-14 11:45

Citat
Jeg har lige bestilt nye kul,
Så er du jo snart vaske klar igen

Citat
Skal jeg have motoren ud for at skifte dem .?
Nej ? det er normalt ikke nødvendig på de fleste maskiner er der blads nok til at skifte kul når motor er monteret, så god arbejdslyst. PS. Husk at slukke for strømmen på afbryderen på vægen/ta stikket ud, så du undgår at homme i stødet

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-08-14 11:56

Så har jeg fået kullene
Jeg skifter dem i eftermiddag
Håber det var det.
230.- kr.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-08-14 22:09

Var det hos Hvidevaredele?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-08-14 23:11

Hos nettoparts.
Det var kullene
Nu vasker jeg igen.

Kommentar
Fra : Lagonis

Dato : 29-09-14 15:30

Vi handler altid hos www.reservedele.nu - de er virkelig professionelle og så har de enormt hurtig levering.

Da min mand ikke kunne skifte delen selv, ringede han og talte med deres montør, som guidede ham. Det synes jeg er fornemt.
http://reservedele.nu/products/motorkul--kul.aspx