/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Opgradering af iMac med Bootcamp
Fra : ingelein
Vist : 269 gange
50 point
Dato : 22-08-14 16:30

Hej
Jeg vil opgradere iMac med Snow leopard til Mavericks. Derefter skal Win Xp opgraderes til Win 7.
Det tekniske er i orden.
Hvem har lavet en sådan opgradering? Ville en ren installation være bedre?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-14 15:11

En ren install er altid det bedste, især mellem 2 systemer.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-08-14 17:31

Hej mig-selv
Tak for svaret. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal håndtere Bootcamp programmet ved en ren install.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-14 10:08

Kender ikke til Mac, men kan du ikke lave et Image af dit system, så har du noget at gå tilbage til, hvis der går noget galt.
http://support.apple.com/kb/PH5841

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-08-14 10:32

Tak for svaret mig-selv
Når du ikke kender til Mac eller iMac er det svært at forstå hvad jeg spørger om. Det handler om at man på iMac med Intel Processor kan dele Harddisken op i en partition som kører Mac og en anden som kører Windows. Skiftet mellem de to styresystemer foregår via Bootcamp, som så fungerer som C-drev.
Det jeg skal vide er om jeg skal opgradere Bootcamp til en nyere version før jeg installerer Win 7. Desuden skal jeg finde ud af om jeg skal købe en 32-bit eller en 64-bit version af Win 7.
Jeg har konstateret at min Mac kan køre Win 7 fra en nyere OS version (Maverick). Det vil sige at jeg også skal have opgraderet Mac. Jeg har også fundet ud af at jeg kan køre 64 bit. Det er et spørgsmål om der er nogle af mine gamle købeprogrammer som kan køre 64-bit programmer - eller ej.
Jeg er i tvivl om hvor jeg skal begynde.
Desværre nytter det ikke med svar fra forumsmedlemmer, som ikke kender til Mac.
mange hilsner
Ingelein