/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Mac-id - uden kreditkort
Fra : ingelein
Vist : 303 gange
50 point
Dato : 18-08-14 23:24

Hej
Jeg har lavet en Mac-id - og nåede til det sted, hvor jeg skal indtaste kreditkort mm. Det vil jeg ikke, for jeg har ikke i sinde at købe nogle apps. Skal kun downloade den gratis Maverick.
Hvad gør jeg så? - Når jeg indtaster min e-mail adresse, siger programmet jo at jeg allerede har en id.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-08-14 23:32

Det tror jeg - desværre - ikke du kan slippe for, selvom jeg i min - lidt fjerne hukommelse - svagt kan huske et eller andet indlæg på en amerikansk side, hvor der var en anvisning på, hvorledes man "snød" systemet.

Du skal nok Google noget med "Apple-id without credit Card information".

Men der sker ikke noget ved at gøre det.

Jeg har haft et i over 3 år, og der er UDELUKKENDE trukket det, jeg HAR købt.

Det er meget sikkert.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-14 23:58

Hej og tak for svaret.
Jo, der er en anvisning på hvordan man laver en id uden kreditkort. Problemet er at jeg så skal indtaste en ny id - og når jeg gør det, siger systemet at jeg allerede har en id. I det hele taget synes jeg at det med at lave en id - er meget tungt at danse med. Jeg har ingen alternativ e-mailadresse jeg kan opgive til id'en. Jeg er jo nødt til at lave en ny - og selvom det alle vegne står at det er nemt at lave en ny id når man har glemt den gamle - synes jeg at man cykler rundt i manegen.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-08-14 15:42

Citat
Jeg har ingen alternativ e-mailadresse jeg kan opgive til id'en

Det tager 2 minutter at oprette en google mail.
http://www.mytrashmail.com/

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 20-08-14 12:29

Hvis du ikke i forvejen har knyttet et Apple ID til din e-mail adresse kan du oprette et nyt Apple ID til din e-mail, uden at skulle opgive credit card oplysninger, ved at følge Apples anvisninger her: http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=da_DK

Hvis du allerede har oprettet et Apple ID til din e-mail adresse kan du slette credit card oplysninger, du evt. måtte have opgivet, fra dine Apple ID kontooplysninger, ved at følge Apples anvisninger her: http://support.apple.com/kb/HT1918?viewlocale=da_DK

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-08-14 13:46

Hej Ulrik B
Jeg har oprettet et Apple-id -indtil jeg kom til det sted, hvor jeg skulle indtaste mine kreditkortoplysninger. Det havde jeg efter "Robinson" affæren ikke det mindste lyst til, så jeg afbrød. Når jeg nu vil oprette en ny id efter ovenstående anvisninger får jeg at vide at der allerede er et id- knyttet til min normale mailadresse.
Men nu prøver jeg lige igen.
Ingelein

Ps. Jeg synes også at det er en mærkelig fremgangsmåde at jeg for at opgradere gratis til Maverick skal opgive mine kreditkortoplysninger. Jeg har læst at der selvfølgelig ikke bliver trukket noget på min konto før jeg virkelig køber noget og at Apple kun "reserverer" et beløb på min konto. At det kan være i overensstemmelse med dansk lovgivning på området forstår jeg ikke.