/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pudse badeværelsesklinker?
Fra : Hijklm
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 13-08-14 14:54

Jeg har et ældre badeværelse med klinker der ikke er helt up to date.
Har hørt om Skalflex Multipuds, som vidst kan skjule gamle fliser - men vil det holde på gulvfliser?
Og hvad med fliserne i brusenichen?

Så vidt jeg forstår er det nemlig et billigt alternativ til at få lagt nye fliser.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-08-14 20:53

Der skal i det mindste gøres ordentlig rent, så gammel sæbe og kalksæbe fjernes. Op med vinduerne og giv det to-tre afvaskninger med eddikesyre fortyndet med to dele vand og en teske opvaskesulfo. slut af med rent vand.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 14-08-14 01:41

Hej
Jeg kan kun anbefale dig at gøre det, du få et super flot resultat
Vores fliser var fra 80'erne og efter Skalflex Multipuds var spartlet på og var gennem tørt blev væggene malet, du kan slet ikke se at der er fliser neden under.Men som pbp_et skriver skal væggene være gjort helt rene, jeg brugte deres grundrens til rengøring God fornøjelse

[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=lnRsLG5P-O4[/YOUTUBE]

IPM

Kommentar
Fra : Hijklm

Dato : 14-08-14 08:57

Jeg er ikke i tvivl om at resultatet bliver godt på vægge. Mit spørgsmål går på om det bliver godt på gulve, hvor der jo er et helt andet slid.

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 15-08-14 08:09

Gulvfliserne kan rengøres og matslibes. Derefter rulles dette: http://www.maling.nu/vespox-ep-klar-3-kg-saet/ på, der kastes sand på og lad tørre. Fjern overskydende sand med en støvsuger.

Denne fremgangsmåde giver en god og stabil bund, for en ny gulvbelægning, i form af f.eks. en flydemørtel.

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 15-08-14 08:12

u er nok nødt til at spørge skalflex, om multipuds duer til gulv.

Kommentar
Fra : Hijklm

Dato : 15-08-14 10:55

Skalflex oplyser, at deres produkter ikke dur til gulv og slet ikke til brusenichen.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 18-08-14 12:54

Hvis du har svaret på dit spørgsmål.
Så kan du enten give point til en, eller annullere spørgsmålet.

For at lukke.

Annuller spørgsmålet
Fra : Hijklm

Dato : 18-08-14 13:33

Jeg fik svaret på mit spørgsmål direkte fra firmaet, i stedet for via brugerne herinde.