/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Tørring og indramning af brudebukett.
Fra : EiHaBr
Vist : 279 gange
100 point
Dato : 04-08-14 13:42

Nogen der har erfaring med at tørre og indramme brudebukett.
Hvordan gøres det, skal de tørres hver for sig og lægges på bagefter og presses tørre med glas eller hvad.
Skal de ovntørres eller andet.
Rammen kan jeg sagtens tænke mig til at lave.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-08-14 14:23
Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 04-08-14 20:34

Tak for det marken, jeg tænkte bare om nogen herinde har erfaring og kan skrive hvordan man gør, jeg har læst mange af dem på Google, syntes ikke det giver gode ideer andet som at betale.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-08-14 22:48

Citat
syntes ikke det giver gode ideer andet som at betale

Det kunne jo tænkes det ikke BARE er noget man gør - mon ikke?

Måske du skulle se at få afsluttet dine spørgsmål i stedet for at stille flere nye u-realistiske spørgsmål som derefter blot annulleres

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-08-14 14:54

Jeg har prøvet det, altså at sætte brudebuket i glas og ramme, den holder endnu. Blomsterne røde roser og hvide fresier blev halvtørret under lidt pres mellem to stykker 5 mm masonitklade tror jeg det hedder. Hver forsig sirligt.
Efter ca. en uge ud af pres. Rammen 40x60 cm med matglas. Blomsterne arrangerede jeg på et stk. sort karton efter min smag, der er mange muligheder.
Hver enkelt blomst blev limet med en lille klar for at opretholde positionen på kartonnet. igen i moderat pres i et par dage., og den udspredte buket placeres i glas og ramme.
Stor glæde i familien

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-14 22:52

2-4 stk. A 4 alm printerpapir.
Læg blomterne imellem de 2-4 sider papir ...spredt lidt ud.
Tag Søndagsavisen (Berlingske, Politiken, EB ..hva' som helst) som åbnes på midtersiderne.
Læg buket mellem A 4 siderne dér.. ..og fold sammen.
Derefter lægger I et par Leksinkon ..eller andre tunge bøger ovenpå ..og under.
(Et tørt sted ..men ikke nødvendigvis varmt.)

Vent en måned ..eller to ...Jubii ...VOILA :
En tørret/presset brudebukket, som kan sættes i glas & ramme .. eller i 'skrapbog'
</MOLOKYLE>