/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvilken tape skal jeg bruge?
Fra : Hovgesen
Vist : 477 gange
200 point
Dato : 29-07-14 09:47

Hej Alle

Jeg har for nogle år side lagt nyt termotag på vores udestue. Desværre er der ikke hældning nok på taget (og der er ikke mulighed for at lave større hældning) så det drypper igennem samlingerne når det regner.
Jeg har derfor undersøgt muligheden for at tætne det og har fundet frem til en tape fra 3M som nok kan løse problemet: http://solutions.3m.co.uk/3MContentRetrievalAPI/BlobServlet?lmd=1326101736000&locale=da_DK&assetType=MMM_Image&assetId=1319218212411&blobAttribute=ImageFile

Problemet eller udfordringen med det tape er, at det er hamrende dyrt. Jeg skal bruge 133 meter tape og der er selvfølgelig ikke nogen garanti for det virker 100 %.

Derfor er mit spørgsmål til Jer, om der findes en tilsvarende tape som er billigere? Det skal selvfølgelig også være transparent, pga. lyset.
Eller måske der er en anden løsning, udover at skifte taget.

Mvh. Lasse

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-07-14 10:13

Jeg har IKKE konkret kendskab til tape du henviser til, men min erfaring med diverse tapetyper er, at de ikke holder i længden. Det sker som regel, at man bliver skuffet efter en periode, hvor man regnede med det holdt, så arbejdet kan være spildt og pengene - er brugt!

Selv om det er dyrere, at udskifte termotaget, er jeg overbevist om, at det på sigt er den bedste - og sikkert også den billigste løsning. Der findes i dag mange forskellige typer/priser.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-07-14 10:32

Du kan bruge en tynd fuge af klar silicone, som kan bruges til badeværelser og lign. altså vandfast..

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-07-14 14:42

Tape eller silicone: Du skal rense omhyggeligt af før påføring, ellers er det omsonst.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-07-14 18:11

Det tape jeg kan forestille mig skulle måske kunne holde er Gaffa-tape (eller duct-tape), men det tåler slet ikke den slags sollys og limen vil på sigt ikke kunne holde. Umiddelbart lyder det ikke som en god ide. Lyder uholdbart og som noget fusk! Hvis tag-leverandøren har et forslag, skal man vide hvad det er for noget, før man kan give et råd der duer bare en anelse. Det er jo værdiløst at foreslå en billig pakketape, der ikke kan klare lys og varme.

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 29-07-14 21:19

alka: Jeg ville jo helst undgå at skulle skifte taget, derfor prøver jeg søger nogle svar herinde

Tordenkalven: Jeg har prøvet med sådan en silicone, men det holdt kun et par måneder, så var det mør og utæt. Skal så lige sige at taget har været af siden og renset for silicone.

pbp_et: Ved du om tape vil virke?

3773: Taget er et RIAS termotag. Jeg har haft snakket med en fra deres tekniske afdeling. Han kunne ikke give et råd som RIAS rådgiver, han kunne stå inde for eller give garanti for. Hældningen på mit taget er for lille ved brug af deres plader. Han gav mig bare et privat mulighed mht. det tape.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-07-14 10:16

Hovgesen, jeg kan godt forstå, at du gerne vil undgå udskiftning af taget pga. prisen, men i sidste ende bliver det måske den billigste løsning. Er det ikke muligt, at ændre på hældningen? Det er tilsyneladende den lille hældning der har skabt problemet?

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 30-07-14 17:03

Rigtigt Alka. Der er for lille en hældning og jeg har ikke mulighed for at lave en større hældning. Måske er udskiftning af taget en billigste løsning, men hvis der var en måde at undgå det, som var 100 % holdbar, så ville jeg da prøve det.

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 09-08-14 14:05

Hej alle

Jeg undskylder jeg ikke har meldt tilbage eller afsluttet i denne tråd. Men jeg har stadigvæk søgt muligheder der kan bruges.
Aldi har i deres tilbudsavis den tape som jeg har søgt efter. Det er også den tape manden fra Rias tekniske afdeling fortalte om. (skal lige understrege igen at det ikke er noget tip Rias er kommet med, men en privat anbefaling/mulighed af en medarbejder) Samt det er til en fornuftig pris som ikke kommer til at koste en formue, hvis det ikke virker.

Alternativet vil nok være at skifte taget som Alka nævner. Men dette skal da prøves først. Nu mangler jeg bare nogle tørvejrsdage, så jeg kan få taget rengjort og tørret ordenligt

Jeg holder tråden åben indtil videre.

Mvh. Lasse

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-08-14 16:23

Rengøre gør du med fordel nu, så kan du altid tørre senere.