/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Kuglen fra huset på Christianshavn
Fra : Jimmy17
Vist : 3564 gange
200 point
Dato : 23-07-14 21:48

Hej alle

Ja, kort og godt
Findes kuglen fra Huset på Christianshavn stadig og kan man se den nogen steder?

Skørt spørgsmål, ved det godt

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 23-07-14 21:58

Det er Nordisk film der indspillede serien.
Det er kuliser det hele foregik i.
Det kan være Nordisk film har noget stående fra indspillingen.
Det er en god serie men nu synes jeg har set nok af den med alle
de genudsendelser.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-07-14 22:29

Den evigt løse kugle på trappegelænderet i opgangen er der ikke mere. Flyttemand Olsens flyttebil holder ikke på gaden og spærrer. Rottehullet, hvor Emma serverede bajere, er der heller ikke. Men skiltet på facaden hænger der endnu og minder om de banale hverdagstrivialiteter i det lille samfund i tv-serien »Huset på Christianshavn«.

http://www.b.dk/bolig/nu-skal-vi-fanme-ha-en-bajer

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-07-14 22:41

Die Kugel spielt eine wichtige Rolle in der Serie, vor allem für Hausmeister Meyer. Die Kugel ist heute bei dir, wie bist du zu ihr gekommen?
J.L.: Die berühmte Kugel habe ich von Arthur Jensen geerbt, welcher Meyer spielt. Er hatte sie vergoldet erhalten und die stand eines Tages in einer Vitrine in meinem Haus. Das war Henning Bahs, der sich den Gag mit der Kugel ausgedacht hat, die Meyer nie an das Treppengeländer festgeschraubt bekommen hat. Jedes Mal, wenn sie ihm runterfällt, bekommt Möbelträger Olsen (Poul Reichhardt) einen seiner berühmten Wutanfälle.
http://www.oh-diese-mieter.de/hintergrund/interview_john_lindskog.php

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-07-14 06:59

Filmselskaber, teatre og DR rydder meget grundigt op i rekvisitter, på den ene side er det synd, på den anden side hober det sig bare op...........jeg har også smidt ting ud som jeg ellers har haft et kært nostalgisk forhold til.

Men det betyder også at de skal på jagt og låne hos folk når de vil lave en udstilling, f.eks. om Matador.