/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fra negativer til computeren??
Fra : Fattig
Vist : 483 gange
300 point
Dato : 13-07-14 16:52

Jeg anskaffede på et tidspunkt en Canon MP 970 printer der skulle kunne scanne negativer. Det kan den også. Den kan printe billederne direkte, men den kan ikke gemme disse digitalt. Jeg har forsøgt men ingen steder fundet mulighed for at gemme på computeren. Måske en her på kandu kan sige om det overhovedet kan lade sig gøre?

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 310 point
Dato : 13-07-14 17:15

Det lyder mærkeligt.
Hvilket program fulgte der med, da du købte scanneren ???

Har selv scannet over 1000 ind, på min canon scanner.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 13-07-14 18:01

Tak for svaret viskinge.

Det var også mærkeligt, men ved ved stædighed og tålmodighed er det lykkedes.
Jeg fandt programmet MP Navigator EX 1.0, så nu er det lykkedes.

Hvor mange dpi bruger du for et billede der skal udskrives i 10 X 15 ??

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-07-14 20:48

Det kommer lidt an på hvad billedet skal bruges til.
Jeg vil sige mindst 600X600, gerne mere.

MVH