/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Spyflue larver
Fra : freddiemercury
Vist : 936 gange
300 point
Dato : 13-07-14 07:52

Hej
Vores affaldsspand er levende ...
Hvordan bekæmper vi spyfluer, og alle de udklækkede larver som er i vores affaldsspand
Please

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-07-14 08:03

En omgang tredobbelt salmiakspiritus ned i spanden og låget godt på, så vare det ikke længe før de er døde alle sammen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-07-14 08:07

Tøm den og vask den, sørg derefter for at der er låg på og pose i, tøm den jævnligt!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-07-14 08:08

Forhåbentlig er du ikke ude i det samme som her:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4819020.ece

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 13-07-14 08:28

Jo marken84 det er tæt på
For 2 dage siden fik jeg mistanke om at der var spyfluer i affalsspanden, så jeg tømte alt affald over i 3 affaldssække og snørrede dem tæt til, derefter spulede jeg spanden godt, og kom de tætte poser i spanden igen
Men i går så jeg spyfluer sidde på låget til spanden, og her til morgen er vi så tilbage igen

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 310 point
Dato : 13-07-14 08:33

Så kan du give spanden en ordentlig omgang salmiakspiritus, så dør de omgående...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-07-14 08:36

Savsmuld oven på kadavrene. Så kan fluerne ikke nå ned og barsle. Det virker bare øjeblikkelig på fluer på et tørdas og burde virke fint hos dig.
vh
pbp

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 13-07-14 13:22

Sorry men salmiak S. Hjælper ikke en disse, har lige sprøjtet det spanden via en forstøver, men der er liv som aldrig før !

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-07-14 18:13

Du skal ikke pjatte med en forstøver du skal give spanden en ordentlig sjat og så lukke godt til...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-07-14 18:15

I øvrigt var det heller ikke almindeligt salmiak spiritus jeg skrev, men tredobbelt salmiak

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 14-07-14 11:22

Det er 3 dobbelt..
Nu har jeg hældt det direkte fra flasken, så må. Vi se ??

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-07-14 12:30

Citat
Det er 3 dobbelt..
Nu har jeg hældt det direkte fra flasken, så må. Vi se ??

Det klarer de trods alt ikke medmindre de har gasmasker på

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-14 22:27

Spyfluer kan lugte råt kød på meget lang afstand. De lægger æg i dødt kød, som larverne udvikler sig ogi og lever af.
Lad være med at lægge tåt kød i spanden ( eller på bordet). Hvis deet skal kasseres pakkes det tæt ien en stærk plastpose.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-07-14 21:22

Når du har renset din skraldespand er det en god ide:
1. at lægge et lag aviser i bunden før du fylder noget i
2. Brug altid plastikskraldeposer
3. Gem mælke/juicekartoner. Skyl dem og kom affald af råt og tilberedt kød/fisk/sovserester osv i dem og luk kartonen. (Det er jo ikke hver dag man har den slags rester) Ellers brug en tæt plastikpose eller to.
4. En stort gammelt håndklæde kan lægges over skraldespanden inden du lægger låget på. Lågene er nemlig ikke tætte. Håndklædet tætner en hel del.

Uha, jeg får helt myrekryb ved tanken om maddiker i og omkring skraldespanden. Selvfølgelig kan du ikke gardere dig 100 %.

Forleden blev jeg opmærksom på en grim lugt i et stort bed i haven. Trods mange anstrengelser kunne jeg ikke finde noget dødt dyr - indtil spyfluerne begyndte at sværme omkring en stor bunddækkende Hosta. Og rigtigt, der lå der en næsten voksen solsolrteunge i forrådnelse.

Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 17-07-14 13:14

Tak for svaret marken84.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-07-14 13:20

Det var så lidt - god spyfluefri sommer