/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Digitale kanaler til TV. Lidt mystisk...
Fra : henningrou01
Vist : 337 gange
100 point
Dato : 12-07-14 16:00

Langt om længe, har jeg besluttet mig til, at jeg skulle have digital tv antenne for modtagelse af disse kanaler. Der skete så det, jeg fik fat i en tidligere skorstensfejer, som ville kravle på taget. Så lang så godt, han skar den/de gamle antenne/antenner til diverse tidligere kanaler, det være sig tyske/danske kanaler.
Skulle så sætte en ny UHF-antenne op, men før end den var kommet op, viste kanalerne sig med det bedste signal til kanalerne, jeg længe havde set. Jeg sagde til ham hold den der, da kanalerne er fine. Men han havde ikke stilsluttet antennen. Da han så satte antennen på, blev kanalerne dårlige, og var ikke til at indstille. Hvordan kan kanalerne vise sig så fine, og så blive dårlige, når antennen bliver tilsluttet? Det er mig en gåde???????

hr
ro

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-07-14 16:54

ja, det lyder da i sandhed underligt - så sparer du jo bare at sætte ny UHF-antenne op...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-14 18:06

Hvis du kun bor 23 km fra tommerup sender er det nok indstråling i kabel, og når du så sætter antenne på så skal den nok justeres ind mod tommerup sender, det kunne så nok os ha' været nok med en stueantenne som jeg skrev i dit andet spørgsmål! http://www.kandu.dk/Spg171465.aspx

Men lidt mystisk er det nu alligevel

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-07-14 19:48

Hvad siger så de tyske kanaler? Det virker totalt mystisk med dine erfaringer, men en fagmand med en feltstyrkemåler og forstand på at koble antenne til kabel kunne have været til stor hjælp. En lille vildfaren kobbertråd gemt under resten af kablet kan sagtens spolere alle honnette ambitioner om fint TV-signal. Det var i hvert fald tilfældet, da jeg var i branchen.
vh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : henningrou01

Dato : 17-07-14 13:25

Tak for svaret Klaudi. Jeg lader den køre, fordi i det store og hele virker det uden antenne, så det er mystisk....det er rigtigt jeg bor kun 23 km fra antennen...så måske det kan være forklaringen...ved det ikke....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-07-14 13:47

velbekomme