/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Hjælp til Fjernelsesdeklaration
Fra : Rustica.dk
Vist : 2208 gange
200 point
Dato : 11-07-14 14:38

Haj Kanduer.

Jeg har fået bygget mig et nyt vindfang, med ok fra kommunen.(Jeg skulle bare fjerne mit gamle)

Nu er det så færdig bygget, men de mangler oplysning som følger:
Dokumentation for, at der er tinglyst fjernelsesdeklaration, fj. pkt. 5 i byggetilladelsen

Hvad søren betyder dette ??
Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-07-14 15:38

Har du spurgt kommunen hvad det er de forlanger?
Det ville da være nærliggende!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-14 15:41

Ja eller læs præcis hvad der står i byggetilladelsen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-14 19:44

De er firkantede..........men det kan måske have at gøre med andet materialevalg end det oprindelige, hvis det var lavet af trapezplader og der er brugt byggesten i det nye kan det måske have betydning.

Eller at det gamle er bortskaffet miljørigtigt ?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 11-07-14 21:23

Citat
Dokumentation for, at der er tinglyst fjernelsesdeklaration, fj. pkt. 5 i byggetilladelsen

Hvad står der så i din byggetilladelse under punkt 5 ?

Det eneste jeg har kunnet finde om fjernelsesdeklaration er

Citat
En fjernelsesdeklaration er en
deklaration, der bestemmer, at
faste anlæg skal fjernes igen,
hvis kommunen skal udvide
vejen eller hvis hensynet til
tra? kken i øvrigt tilsiger det.

Om det også gælder for dig, kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har en anelse om, hvordan dit hus ligger i forhold til vej.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 12-07-14 09:14

Hej Alle sammen...
Jeg tror måske jeg er kommet det lidt nærmere..

Da jeg skulle lave mit nye vindfang + Garage.
Ville de sikre sig at jeg fjernede det gamle + en ude stue.
Jeg formoder lidt at det må være det de vil have oplyst.
Jeg har nemlig også fået BBR, tilsendt i går.
Så der skal jeg hvis have fjernet mine bygninger, så det stemmer overens

Jeg vil også have spurgt, hende der har skrevet til mig, men hun sender brev fredag, jeg modtager Lørdag. Hun går så på sommerferie samme fredag hun sender det.. Gabbb.
Når jeg spørger de andre der er på arbejde, får jeg bare at vide, at jeg skal vente til hun er tilbage fra ferie hæhæ. Kommunalt ?? Tror jeg nok haha.

Men jeg tror Bestemt ans: har ret, Min garage, er i skel mod vej, og de oplyste mig at hvis kommunen skal udvide vejen, skal jeg tage min garage ned... (Helt lige som min anden nabo, der også har en garage..)

Super mange tak for jeres gode indput.
Og hold da op, jeg syntes det er svært med alle de regler hæhæ...

Kan i nu alle sammen, have en rigtig dejlig sommer...

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 12-07-14 09:14

Tak for svaret ans.