/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
sæbe mod kålsommerfugle larver..
Fra : DBG1
Vist : 253 gange
40 point
Dato : 09-07-14 19:47

jeg har læst man kan sprøjte sæbevand på Korsblomstrede planter for at fjerne kålsommerfugle larver.. hvilken slags sæbe skal man bruge hvis man vil undgå at skade jorden?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-07-14 21:38

Brun sæbe er fint. Brun sæbe er en ret ren sæbe, uden alt for mange tilsætningsstoffer, så den vil ikke skade alverden.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-07-14 14:07

Ægte brun sæbe er med et overskud af stærk base.
så det er en ret barsk omgang for dyr og planter.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-07-14 14:40

Brun sæbe er ganske rigtigt stærkt basisk, men det er i sig selv ikke skadeligt for naturen, der skal jo ikke bruges ret meget.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-07-14 00:40
Kommentar
Fra : DBG1

Dato : 16-07-14 21:15

katekismus

det var en bedre idé :)

men skal jeg bare sprøjte brændenælde udtrækket direkte på planternes blade og lade det sidde?