/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Gammel briggs and stratton plæneklipper
Fra : jensviggo
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 08-07-14 13:02

Hans Christian har en sådan, hvor snoren var sprunget. Det store problem er ikke at skifte snoren, men tilbagetræksfjeder har han fået demonteret og skal nu monteres igen og herefter snoren, men det er ikke sådan umiddelbart at gøre.
Jeg har kigget på nettet utube, men ikke lige den her gamle model er vist. Jeg håber I har prøvet at montere, eller ved hvor jeg kan søge hjælp.
Fjederen har jeg fået strammet op og holdt sammen med et par strips, men så kan jeg ikke komme videre.
Jeg vedhæfter et par billeder:

CIMG2220.JPG
CIMG2219.JPG
CIMG2218.JPG
CIMG2217.JPG

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-07-14 13:02

ja det dur jo ikke, prøver igen

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-07-14 13:12
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-07-14 13:25
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-07-14 13:40

Det kræver lidt held, fingerfærdighed og snilde, men det er ikke raketvidenskab. Sæt fjederen på plastikhjulet, der er et hul i plasthjulet til det, ca. klokken 8 på billede 2018. Vip derpå fjeder og plasthus ned i metalhuset, og sæt fjederen fast i det dertil indrettede hul, så vidt jeg kan se sidder hullet til fjederen ca. kl 1 på billede 2017, lige ved siden af hullet til snoren.

Jeg tror du bliver nødt til at klippe de strips af, inden du vipper hjul og fjedre ned i metalhuset. Det er lettest at klare opgaven hvis man har fire hænder.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-07-14 16:22

Iøvrigt kan det med at sætte fjederen fast i metalhuset, med fordel gøres samtidig med at man vipper fjeder og hjul ned i metalhuset.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-14 21:11

Raket viden er det ikke - men en tommelfinger for meget og på den igen..

Når du har rulle fjederen ´sammen´ og tror det hele er som det skal ? = så husk lige at snoren skal være rullet ind på spolen og ikke ligge løst ved siden af - eller omvendt.

Og hvad jeg kan se? så ser fjederen ikke for pæn ud:
http://peecee.dk/upload/view/439701

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-14 21:13

Og du vender vel fjederen rigtigt, den skal gå i indgreb med hjulet.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-07-14 06:29

Hvis nogen skulle være interesseret, har jeg fået fjederen på plads. Hvis nogen vil vide hvordan, vil jeg gerne fortælle det.

Annuller spørgsmålet
Fra : jensviggo

Dato : 17-07-14 07:45

Har fået fjedderen på plads