/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Synkronisering Android tlf. -Google kont
Fra : Brassovitski
Vist : 311 gange
200 point
Dato : 08-07-14 08:54

Hejsan
Håber der er nogen der har styr på dette, som vil svare!
Jeg har forsøgt at finde ud hvad der egentlig bliver synkroniseret mellem min Android telefon og min Google konto, og hvor det ligger.
På min telefon er Min E-mail sat til at synkronisere, og det fungerer fint.
Under Sikkerhedskopiering og gendannelse er "Sikkerhedskopiering og gendannelse" slået til.
og "Automatisk gendannelse", af indstillinger når et program geninstalleres, slået til.

Hvor ligger data på min Google konto?

Hvordan synkroniseres mine billeder/video på telefonen med min google konto, hvor ligger de på Google?

Hvordan synkroniseres mine kontakter på telefonen med min Google konto, hvor ligger de på Google?

Når jeg går ind på Google+ under fotos, ligger mine mobilbilleder der, men samtidig er der kopier af mine billeder på Google drev, selv om jeg tidligere har valgt nej til at få vist billeder på Google drev under Google+.

Jeg kan ikke finde ud af at synkronisere kontakter, og mobilbilleder. Både kontakter på telefonen og på Sim kortet skal jo gerne medtages.

Hvordan kopierer man Sim kort oplysninger over på telefonen og hvordan den modsatte vej? Det er en Android telefon, og jeg synes ikke jeg kan finde funktioner til at kopierer den ene og anden vej?

Mange spørgsmål! Jeg håber der er en der kan pinde det ud, så jeg kan få det rigtig sat op.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-14 09:57

Alle data ligger så vidt jeg ved ude hos google (ej det samme som skyen)
Derfor kan du tilgå din gmail som webmail via din browser overalt i verden med foskellige apparater som telefon / tablet / PC / labtop.
Når du går til din gmail via en browser, kan du indstille hvordan mails skal gemmes ved åbning, så en mail ikke forsvinder før du sletter med vilje.

Direkte adgang, som også kaldes web-mail.
www.google.dk > log ind med din konto > 3 streger oppe til højre > indstillinger > her kan du meget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-14 09:58

Øh google+ har jeg ikke kigget så meget på.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-07-14 10:12

Alt det der med Google mail og drev har jeg styr på. Det er mine telefon data jeg ikke har styr på. Kontaktpersoner, billeder taget med telefonen osv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-14 10:26

ok

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-14 11:33

Lad os starte med kontakter.

Åbn kontakter --> Indstillinger --> Importer/Eksporter --> Importer fra sim --> Gem på Google

Næste skridt er Kontakter --> Indstillinger --> Flet med Google.

Alle dine kontakter skulle så gerne være gemt i dine kontakter på Gmail.

Billeder:
Gå i Indstillinger --> Konti --> Google --> Google+ --> Automatisk Backup, der kan du indstille hvordan den skal opføre sig.