/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Pris på flytning af stikkontakt.
Fra : Yoshimi
Vist : 4803 gange
15 point
Dato : 30-06-14 13:30

Hej folkens.

Jeg vil gerne have flyttet en stikkontakt ca. 20 cm., fra indersiden af et skab, til op på en væg nær skabet. Der skal nok forlænges en ledning fra den eksisterende stikkontakt til det nye sted, samt monteres en ny stikkontakt på væggen det nye sted. Det er et sted man ikke kan se, så der behøver ikke blive fræset noget ind i væggen eller lign.

Er der nogen derude, som ved hvad sådan noget vil koste i københavnsområdet, nu om stunder?

På forhånd tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-06-14 13:52

Det får du helt sikkert et svar på hvis du henvender dig til en eklektiker...

Selv tak - så er spørgsmålet klar til at annullere...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-06-14 17:27

Det koster lige i underkanten af 2,5 millioner, hvis du virkelig klemmer prisen kan du måske få det gjort for 2,475 millioner. Du synes nok det lyder dyrt, men skal man rode med el, så skal det gøres ordentlig, reglerne skal holdes og der skal selvfølgelig tages hensyn til feng shui. Oftest betyder det sidste at der skal flyves en guru ind fra Nepal for at sikre at den sidder helt rigtigt, så energierne flyder rigtigt omkring stikkontakten. Dertil kommer at man oftest er nødt til at tapetsere hele lejlighededen eller huset, for at dække over de grimme ar efter den gamle stikkontakt. Dertil kommer at moderne stikkontakter er noget tungere end gamle stikkontakter, så huset skal med stor sandsynlighed understøttes bedre for at kunne bære den nye stikkontakt. Den slags er ikke billig, slet ikke i Københavnsområdet.

Du kan selvfølgelig også vælge at lave noget billigt fusk, ringe til den lokale elektriker og få ham til at flytte det, det tager nok en timestid, så det vil koste i ca. 500,-

Kommentar
Fra : Yoshimi

Dato : 30-06-14 17:50

Øv, jeg har kun 1,7 millioner kroner til projektet. Havde håbet at dette ville kunne gøre det, men ud fra hvad du fortæller mig, er det jo en logisk nok slutning, at det kommer deropad..
Så det må blive om nogle år, når jeg har sparet op.
Nu vil jeg hengive mig til min yndlingssport istedet; traktortræk iført slåbrok.
Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-06-14 18:21

1 time ( København ) ca. 450kr + moms + materialer
1 dåse
1 m kabel
Ca 75kr
Genbrug af kontakt

Eller
(Ny stikkontakt komplet ca 250kr)