/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken smartphone - Mobil?
Fra : ingelein
Vist : 507 gange
50 point
Dato : 19-06-14 16:49

Hej
Min mand og jeg bruger ikke mobiltelefonen i det daglige. Vi gider ikke være afhængige af at man kan ringe til os evig og altid - og vi gider heller ikke selv. For os er mobiltelefonen en sikkerhedsline når en af os er ude alene - og vi ved at nogen gerne vil have fat i os når vi ikke er hjemme. (Viderestil fra fastnet).
Indtil videre har vi klaret os med ældgamle telefoner, men 2 forskelllige Nokiaer. Nu vil vi have to ens- og sådan set er det vi går efter et nemt tastatur, hvor man skal trykke bogstaver i stedet for at huske de 3 bogstaver, som gemmer sig bag tallene, selvom vi bruger ordbogen.

Det er i grunden ikke ret meget andet end en telefon, sms, og evt. gps vi gerne vil have. Fona har p.t. en Nokia Lumia 520 til billige penge - Elgiganten endnu billigere. Men jeg har også set på enDORO LIBERTO 810 3G. Prisen er i og for sig ikke det afgørende, men vi vil ikke betale for noget, som vi aldrig vil bruge. (Hverken mobilpay, musik, spil og andet gøgl).

Når vi vil have ens telefoner er det fordi det er rart at vi begge kan betjene hinandens telefoner. I dag fungerer vore 2 mobilos helt forskellige. (Den ældste er en Nokia 3310 - og den anden en Nokia 6620).

Med mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : poten

Dato : 19-06-14 16:57

Jamen så går I da bare ind til Elgiganten og kigger på udvalget og bliver enige med jer selv om hvilken telefon I skal bruge - mere enkelt kan det vel ikke være...

Det er jo ganske uinteressant hvad andre mener og tror - det er jo jer der skal bruge telefonerne...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-06-14 16:57

Citat
i stedet for at huske de 3 bogstaver,

Det kan slåes fra.
Selv har jeg en HTC (150.- brugt) og den kører bare perfekt = og masser af gratis Apps

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-06-14 17:04

Hej mig-selv
Hvad mener du med at slå det fra? Vel ikke ordbogen, for den bruger jeg. Er den slået fra, skal jeg jo til at trykke tasten 1-2-3 gange for at stave ordet.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-06-14 17:05

Ja, ordbogen - selv syntes jeg den er hamrende irriterende.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-06-14 17:05

@poten

Citat
Det er jo ganske uinteressant hvad andre mener og tror - det er jo jer der skal bruge telefonerne...

Og jeg spørger her, fordi Elgiganten helt sikkert gerne vil sælge mig/os en Iphone 5

Ingelein

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 60 point
Dato : 19-06-14 17:34

Normalt ville jeg anbefale Nokia af de to du nævner. Man får rigtig meget telefon for pengene med den Nokia, det er tydeligt at de er ude i en overlevelseskamp, når de sælger telefonen til næsten ingen penge.

Men penge er ikke afgørende i dit tilfælde, og med Nokia får du bare en masse du ikke har brug for. Så Doro er nok den rigtige til jer, den er lettere at betjene.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 19-06-14 18:48

Tak for svaret fun2.
Faktisk var jeg faldet for Fonas tilbud på Nokia Lumia 520 til 799 kr. - men så heldigvis at Elgiganten havde dem til 599. Desværre kun i hvid, men det ses jo ikke, når man køber et læderetui til det.
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-14 19:12

Doro mobil telefon 622..........................den har jeg og den virker perfekt - men jeg kan ikke li' den, for tastaturet lyser for meget op og blænder så jeg ikke kan se. Det er dog kun når det bliver lidt mørkt omkring mig. (Den er til salg)

Android baseret mobil med masser af gratis apps
Jeg ville nok ofre lige lidt mere og købe en Huawei Ascend Y530 til lidt under 1000 kr.
http://mobil.nu/artikel/huawei-asend-y530-test-og-pris-en-forbrydelse-at-sende-denne-mobil-ud-pa-markedet-45996

Husk at Nokia kører med windows system og jeg ved ikke om der er så mange apps.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 19-06-14 23:49

Citat
Og jeg spørger her, fordi Elgiganten helt sikkert gerne vil sælge mig/os en Iphone 5

Det er vel da for susen dig der står med pengene Så mon ikke de er villige til at sælge den DU/I ønsker at købe?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-06-14 15:03

Hej Ingelien
Iphone er det bedste. Når dette er sagt vil jeg ikke i kløerne på aple.
Så jeg er til Android. Her er jeg fan af HTC.
Men som en siger se hvad du best kan lide.
Du køber altid 100 gange mere end du får brug for.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 21-09-14 15:06

Jeg har lige fået foræret en Doro Liberto 810 og prøver at finde ud af hvordan jeg kommer i gang med den. Jeg har fastnettelefoni og fast internet gennem TDC men min gamle Nokia telefon og mit mobile internet har jeg hos Telenor.