/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
gmail i windows live mail 2011
Fra : jeromaka
Vist : 968 gange
100 point
Dato : 16-06-14 10:15

Jeg har sat windows live mail 2011 op til vores ene gmail konto og sat det op til IMAP så når jeg sletter mail i windows live mail 2011 så sletter den i gmail med det samme.

Men jeg bliver hele tiden ved med at få fejl:
IMAP-kommandoen kunne ikke sendes til serveren på grund af fejl, der ikke er netværksrelaterede. Der kan være tale om mangel på hukommelse.

Konfiguration:
Konto: Gmail (GEO)
Server: imap.gmail.com
Brugernavn: XXX
Protokol: IMAP
Port: 993
Sikker (SSL): 1
Programkode: 800ccc0e

Jeg kan ikke finde fejlen, nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-06-14 11:59

Windows live mail er "gratisproduktet" fra Microsoft, som lever af spionage og reklamer .

Gmail er det tilsvarende fra Google.

Jeg tror ikke de vil samarbejde.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-06-14 17:48

Har du tjekket om den er sat til IMAP i Indstillinger på web gmail?

Åbn din gmail på mail.google.com og gå så til Indstillinger (tandhjul oppe til højre)
klik på fanen Videresendelse og POP/IMAP sæt hak i Aktiver IMAP
og sæt de andre som du vil have dem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-06-14 18:09

Du kan bruge følgende oplysninger til at konfigurere IMAP med mange e-mail-klienter.

Server til indgående post (IMAP) - kræver SSL: imap.gmail.com
Brug SSL: Ja
Port: 993

Server til udgående post (SMTP) - kræver TLS: smtp.gmail.com (brug godkendelse)
Brug godkendelse: Ja
Brug STARTTLS: Ja (nogle klienter kalder dette SSL)
Port: 465 eller 587

Kontonavn: din fulde e-mail-adresse (inklusive @gmail.com) Google Apps-brugere skal skrive brugernavn@dit_domæne.com
E-mail-adresse: din fulde Gmail-e-mail-adresse (brugernavn@gmail.com) Google Apps-brugere skal skrive brugernavn@dit_domæne.com
Adgangskode: Din Gmail-adgangskode

Bemærk, at hvis din e-mail-klient ikke understøtter SMTP-godkendelse, kan du ikke sende e-mails via klienten ved hjælp af din Gmail-adresse.
Hvis du har problemer med at sende e-mails, men har bekræftet, at kryptering er aktiv for SMTP i din e-mail-klient, skal du prøve at konfigurere din SMTP-server til en anden port: 465 eller 587.

Kilde:
https://support.google.com/mail/troubleshooter/1668960?hl=da#ts=1665018,1665144

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-07-14 09:45

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 10-08-14 08:21

Undskyld, jeg ikke fået mail om nyt indlæg

Det ser ud til opsætningen er rigtigt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-08-14 09:12

Prøv at slette konto i livemail, genstart programmet og opret konto igen, måske det kan virke!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-08-14 14:45

noget nyt?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-09-14 13:38

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 05-09-14 14:27

Niksen det virker ikke