/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
peugeot 2,0 16v (132hp )
Fra : bygningsmaler
Vist : 227 gange
200 point
Dato : 12-06-14 17:19

Hej, er der mon nogle der kan hjælpe mig med nogle gode råd ang.at mine 2 køler ventilatorer ikke starter når bilen bliver varm?

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 12-06-14 19:05

Som det første skal du kontrollere, at den eller de termokontakter der sidder i køleren eller kølesystemet " fortæller " de skal starte. Hvis det sker via relæer - og det er meget sandsynligt - kan relæerne være defekte, sikringer brændt over, eller der kan af uransagelige årsager mangle strøm til relæerne.
Måske har nogen " glemt " en ledning ved batteriets pluspol ?
Det er selvfølgelig gætterier, men kunne dog være nogle bud ?

Kommentar
Fra : bygningsmaler

Dato : 12-06-14 19:55

jeg har tjekket sikringer,der var intet galt,hvor sidder de der relæer?

Kommentar
Fra : bygningsmaler

Dato : 12-06-14 21:11

jeg kommer lige i tanke om at der må jo også sidde en sikringsbox et eller andet sted foruden den der er i motorrummet,så hvor er de der relæer og hvis der er en sikringsbox til hvor sidder den så ????

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 13-06-14 18:36

Det kan jeg desværre ikke lige svare dig på, men har du ikke en instruktionsbog på bilen ?
Alternativt kan du prøve om dit lokale bibliotek har en reparationsmanual, eller evt. søge på nettet ?
Normalt er sikringerne samlet i en gruppe - gerne i førersiden bag et dæksel e.l. og visse modeller / mærker har så en slags " hovedsikringer " - som regel i nærheden af batteriet.
Ofte sidder relæerne ovenpå sikringsboksen, - men da jeg ikke har det store kendskab til franske biler er det kun en generel betragtning.
Her må mere mærkekyndige på banen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-06-14 23:03

Citat
peugeot 2,0 16v (132hp )

Gad vide hvilken model + årgang.

Kommentar
Fra : bygningsmaler

Dato : 14-06-14 16:48

Det er en peugeot 2,0 stationcar fra 1997 bensin

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-06-14 20:42
Kommentar
Fra : bygningsmaler

Dato : 16-06-14 17:05

Det blev jeg så ikke klogere af,det er jo link til at købe bøger ,så hvis der er nogle der sidder med lidt viden om emnet,kunne jeg da godt bruge det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-14 19:54

Citat
Det blev jeg så ikke klogere af,det er jo link til at købe bøger ,så hvis der er nogle der sidder med lidt viden om emnet,kunne jeg da godt bruge det.

Prøv at gæt? jeg sidder med begge de Data-bøger, OG KAN SGU IKKE FINDE DIN BIL MELLEM DEM.
Men du kan MÅSKE finde ud af hvad din bil hedder, for jeg gider ikke kigge samtlige peugeot 2,0 16v (132hp ) igennem, hvis du bar havde en MODEL nummer? SVÆRT.

Citat
peugeot 2,0 16v (132hp )

Gad vide hvilken model + årgang.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-14 19:59

Og undskyld?
hvis det lyder ´gnavent´ men så svært burde det altså ikke være at oplyse en model/ osv.
Biler siger mig INTET, sidder på en MC til dagligt, men har begge de PC bøger som du har link til, og jeg kan ikke finde din MODEL = kun hvis jeg skal bruge timer på det, og det gider jeg ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-14 20:01

Og en sidste: det er slet ikke sikkert at der står noget ud over det allerede er skrevet herinde, men jeg vil gerne se efter, og give dig de oplysninger du gerne vil have - om el i din bil.

Kommentar
Fra : bygningsmaler

Dato : 16-06-14 21:07

--------------------------------------------------------------------------------
som skrevet tidligere Det er en peugeot 2,0 stationcar fra 1997 bensin og det er hvad bilen er og hedder ,men glem det,for det var da en mærkelig tone ,bilen er jo det mærke og model som jeg skriver så hvis du har bøgerne ja så er det jo åbenbart dig det er meget svært for,men glem det som jeg sagde før,det kan jo være at der kommer en anden der er lidt mere konstruktiv

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 19-06-14 19:22

Uden at ville lyde gnaven eller bedrevidende: Den må have en modelbetegnelse f.eks. 407 e.l.
Jeg tror det vil lette det hele en smule hvis du kigger på registreringsattesten og tager de oplysninger der gives der.

Kommentar
Fra : bygningsmaler

Dato : 20-06-14 12:15

Undskyld ,og endnu engang undskyld det er sgu da helt åndsvagt at jeg har overset det ,,det er en Det er en peugeot 406 2,0 stationcar fra 1997 bensin ,så slulle den være de,hold da helt kæft hvor dum kan man være,men men,hvis nu du havde skrevet hvad model nummer de3n havde,så havde jeg jo nok fanget den ,men indrømmet det var mig der havde glemt hjernen et eler andet sted

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 23-06-14 00:04

Hvad jeg lige har kunnet snuse mig frem til er, at sikringerne befinder sig bag en møntholder. Det ene sted står der mellem ratstamme og dør, og et andet sted står der på højre side af ratstammen ?
Du skal åbne denne møntholder ( hvordan er uvist ) men bag den er der enten en knap, eller en plastikskrue der skal drejes 90 grader. Det skulle give adgang til herlighederne og instruktionsbogen skulle fortælle hvilke sikringer der er til hvad.

Da jeg købte min veteran for år tilbage stod der intet om mærke, model etc.
Kun årgangen og meget rusten var oplyst. Det vakte min interesse.
Så med lidt flid kan det meste lade sig gøre ....