/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Schæfer/labrador hvalpe ører
Fra : Darl
Vist : 640 gange
50 point
Dato : 12-06-14 13:07

Hej

Min kæreste og jeg hentede en Schæfer/labrador hvalp, for ca. 2 uger siden.
han er 11 uger.
Da vi hentede ham stod hans ører næsten op. de fortsatte de med i ca. 1 uge.
men nu har de lagt sig helt ned igen?

Er det normalt og tror i han får opstående ører?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 12-06-14 13:14

Citat
Er det normalt og tror i han får opstående ører?

JA det er da helt normalt og NEJ han har jo arvet labradorens ører!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-06-14 14:45

Lad falde hvad ej kan stå.
I bliver såmænd glade for hunden alligevel.....Og rigtig hjertelig tillykke med hunden..!

Engang med tiden, får både dig og konen de samme problemer.....dog med andre organer

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 12-06-14 15:56

Ej, altså... En schæferhvalp uden lab tilsat, rejser ører og lægger dem igen i tide og utide i løbet af barndommen. Andre stritter med ørerne inden de forlader mor.

Det er først når schæferhvalpen er færdig med at skifte tænder, man kan regne med ørerne som de er.. Og der går vist nogle måneder endnu..

Bedste råd jeg kan give er: Tag masser af billeder. Det er sjovt at se tilbage på, hvornår og hvormeget ørerne strittede og hvor smukt/fjollet det så ud undervejs.

Og som andre siger: I vil elske den hvalp for det den er. Ikke kun for dens ører.

Jeg kender da et par flotte schæferhunde med et enkelt vippende øre.....
Så der er ingen garanti. Heller ikke for tavlehunde..

Kommentar
Fra : Darl

Dato : 12-06-14 19:00

Tak for svarene :)

self. er vi glade for ham lige meget ørernes udseende.. :S han kunne for min skyld være skaldet og jeg ville ikke bytte ham for noget!
da vi hentede ham var han heller ikke den kønneste hvalp. Han kom fra et rimeligt dårligt hjem og vejede kun 3 kg. og havde voldsom diarré og kastede alt op. Vi skyndte os til dyrlægen og få ham chippet vaccineret osv. Dyrlægen sagde han burde veje de 6-7 kg. så vi måtte købe special foder.

men tak igen og ja Birgitta, vi tager konstant billeder af ham :P

Godkendelse af svar
Fra : Darl

Dato : 12-06-14 19:01

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-06-14 21:31

Tak for godkendelsen af mit svar. Jeg er sikker på at han bliver verdens næstdejligste hund når han bliver stor (min er den dejligste) . Tillykke med ham!