/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hvilken pære afgiver mindst varme?
Fra : Birgitte32
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 12-06-14 09:02

Jeg skal lave en lampe til min datter, hvor skærmen er syet som en luftballon i stof.. Havde tænkt mig bare at købe en alm ledning med en alm fatning i, og så er pære.. Men hvilken slags pærer afgiver mindst varme, så jeg undgår, at luftballonen går op i røg?

Accepteret svar
Fra : bvh

Modtaget 110 point
Dato : 12-06-14 09:09

Det gør en LED pære

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-14 09:21

Og her er lidt at blive klog af:
http://sparenergi.dk/forbruger/el/belysning/led

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 12-06-14 10:47

lukas pære

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-06-14 12:03

Kan kun blive tale om LED, de rasler ned i pris og bliver bedre, Ikea har fået nogle små nye som jeg er ret imponeret af da det er en krone- eller kertepære som lyser som en glødepære og ikke noget diffust halvtåge som ikke spredes.

Og til oplysning: Halogen bliver også udfaset som glødepærerne er blevet det.

Godkendelse af svar
Fra : Birgitte32

Dato : 13-06-14 07:34

Tak for svaret bvh.
Jeg må ud og kigge efter en led

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 13-06-14 11:54

Du er velkommen..