/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sende billede format, Ofir
Fra : warrior
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 10-06-14 19:08

Hej
Win7 firefox
Jeg har via et link kommet på ofirs mailprogram hvor jeg skal sende et cv og en jobansøgning.
Det gik også fint med at få det vedhæftet, men når jeg skal sende et billede med, er det værre. Som det kræves redigerer jeg billedet til 100 kb,irvanwiew, Når jeg har vedhæftet den og herefter vil åbne for at se resultatet kommer teksten: jpg is a png with incorrect extension. Rename?
Hvis jeg siger ja er billedet at se, men ikke ret stort;det bliver utydeligt så snart jeg prøver at gøre det større. Hvorfor siger den png fil når den bliver vist som en jpg i min mappe?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-06-14 19:15

Hvis du har sat billedet ned til 100 kb, kan du ikke forvente andet end at det bliver utydeligt!
Hvad har du gemt billedet som - jpg eller png?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-06-14 19:17

Når du resizer det i irfanview så prøv at gemme det som png

CTRL+R åbner resize
sæt ønsket størrelse, klik OK

tast CTRL+S så åbner gem dialog, vælg så PNG i feltet Filtype, klik Gem

Prøv så med det!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-06-14 19:20

Umiddelbart anbefaler Ofir følgende størrelse på billeder: "80 x 95 pixels i jpg, gif eller tif (billedformat,."

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-06-14 19:30

Det du'r nok ikke med png formatet, det fylder mere end jpg

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 10-06-14 19:59

I irvanwiew gemmer jeg i png. Billedet går fint ind i programmet, men uanset hvordan jeg først ændrer på størrelsen er den kun på 20,04 kb. (Fylder ca 2+1,5 cm på skærmen.)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-06-14 20:09

Hvorfor gemmer du i PNG? - Så vidt jeg kan se på Ofir, så forventer de et billede i jpg, gif eller tif.
Og hvis du skal opfylde deres størrelseskrav på 80 x 95 pixels, kan du ikke forvente et ret stort billede.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 10-06-14 20:35

Men når jeg så gemmer den som jpg 98 kb i postgrammet og åbner den igen, viser irvanwiew den som en størrelse kun på 10,92/20,08.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 10-06-14 21:06

Jeg har nu vedlagt billedet sammen med dokumenterne, i stedet for en anden boks som der ellers var beskrevet. Her kunne jeg også fint åbne den igen uden problemer.
Men tak for respons.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-06-14 21:13

selv tak, så kan du jo gå ud at starte buskrydderen!

Annuller spørgsmålet
Fra : warrior

Dato : 10-06-14 21:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg fandt ud af at jeg skulle sende billedet sammen med dokumenterne, i stedet for den særskilte box, beregnet til billeder. Så var der ingen problemer.
Tak for svarene.