/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gudenå L45 - B&S motor
Fra : EiHaBr
Vist : 401 gange
200 point
Dato : 30-05-14 19:50

Til Motor eksperter::::::

Den ventil der sidder ved ventil fjedrene, skal den kunne lufte ud af ånderøret, og skal den så være 100% tæt når man suger indad, for at motoren skal kunne suge benzin ind ad kaburatoren.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-05-14 20:01

Klart nok!

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 30-05-14 22:13

Ja !! eller og Nej !!!

MEGET mere info, lyder "græsk" + ingen billeder + hvad er forsøgt + ?????

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 30-05-14 23:42

Jeg har ikke forsøgt noget, men adskilt 2 gamle motorer, og skal bruge dele der dur, spørgsmålet er så, om den udluftningsventil kun må lufte ud og ikke kunne suge luft ind. For de er begge to lidt utætte når jeg suger i dem. Nogen må jo kende sådan en maskine skulle man tro.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 31-05-14 10:41

Da det er en 4-taktsmotor, skal kun én af ventilerne vær åbne ad gangen. Er begge ventiler åbne, er der mistet komp. og motoren kan ikke køre. Tørn motoren og se, om ventilerne åbner én ad gangen.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 31-05-14 11:08

Jo Jo ventilerne virker fint dem har jeg slebet.
Det er ånderøret med dertil hørende ventil spørgsmålet drejer sig om.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 01-06-14 11:48

Der plejer altså ikke at være et ånderør på et topstykke, hvis det er det du mener, det kan istedet være en "snøfter" til at lette start og evt. til at lukke kompression ud - slukke maskinen.

Igen - et billede ville være fint...

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 01-06-14 14:29

Nej - den sidder nede ved ventil fjedrene, som jeg skrev, det er jo ned ad siden på motoren, ventil hovederne og stempel hovedet, er jo det eneste der er under topstykket sædvanligvis.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 02-06-14 18:56

Så du har nogle ventilfjedre nede på siden af motoren ?

Har disse noget med ventilerne at gøre ? Disse plejer så at sidde på topstykket, omkring ventilerne....

Kan ikke lige se det der med ventilfjedre på siden af motoren hmmmmmmm

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 02-06-14 20:14

Dækslen sidder på siden af motoren, og ventiler og ventil fjedre, ventil stænger i blokken, og ventil hovederne under topstykket. Dækslen går så indtil ventil fjedre og stænger og løfte stang.
Det lyder ikke efter, at det er en motor du er ekspert i, men mange tak for interessen.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 03-06-14 20:53

Jeg tror ikke der er mange eksperter blandt os der læser med og kommenterer. Var man det ville man vel ikke give noget væk gratis som man kunne tjene penge på ved at reparere det

Når det er sagt, er du da bestemt heller ikke nogen ekspert i at beskrive din motor og hvad du mener er et problem. Men kom bare igen, som sagt gerne med billeder der siger langt mere end ord....