/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
Tilslutning af internetradio til modem
Fra : steenfibiger
Vist : 345 gange
400 point
Dato : 30-05-14 17:38

Jeg har længe haft en MEDION internetradio stående som jeg først forsøger at sætte op nu. Mine to PC-er får internet med kabel fra en TDC-Home Box, som også giver mig fastnet-telefoni. Hvordan skal jeg nu få internetforbindelse til internetradioen? Jeg arbejdede med min Home Boks og fik den afbrudt, men nu fungerer den igen. Ud over home boksen har jeg fundet en gammel bredbånd-router frem, som jeg har brugt før TDCs boksen. Det er en LINKSYS Wireles-G 2.4 GHz med 4 porte. Kan jeg trække et LAN-kabel fra TDC-boksen til LINKSYS internet-indgangen og forbinde LINKSYS-portene med henholdsvis den ene PC og Internetradioen? Kan jeg eventuelt få internetradioen til at fungere på et trådløst signal fra LINKSYS.
Altså, kan jeg forbinde LINKSYS til TDC Home Boks uden at jeg mister min internetforbindelse eller bliver afkrævet koder fra TDC eller LINKSYS, som jeg ikke kan huske. Jeg skal også kunne fjerne LAN-stikket fra PC-en og genetablere internettet til PC-en fra LINKSYS uden problemer eller koder?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-14 17:40

Kort sagt JA

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-05-14 17:41

Homeboksen har da wifi, så hvorfor ikke bruge det?

Jeg har en internetradio fra tdc, den kører fint på Homeboks via wifi!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 30-05-14 18:23

Det er en TDC-D63C og jeg har prøvet at trykke password ind på radioen. Det ville den ikke etablere internetforbindelsen på. Jeg har kun brugt home-boksen til faste kabler. Kan det være en ældre model eller sat op til kun at fungere med LAN-forbindelserne? wifi er da vist en nyere opfindelse? Tak for dit forsøg, Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-05-14 18:29

Ligner den ikke denne homeboks, http://i4.c.dk/pics/4/7/4/75474/org.png ?

Hvis radioen ikke har indbygget wifi så du'r det selvfølgelig ikke!

Jeg har da kun set Homebox'e med wifi det er da ikke lige en ny opfindelse

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 30-05-14 19:16

Tak, Klaudi,men det er en meget ældre Home-boks til fastnet-telefoni og internet. Radioen kan konfigureres til WLAN- (trådløst) eller til LAN-tilstand (med Ethernet-kabel).

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-05-14 19:50

Ok, så gør du som du selv foreskrev, sæt din Linksys til en af LAN udgangene på Homebox'en

Er der en kode på Linksys, så reset den, så er koden mange gange Admin eller slet ingenting.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-05-14 09:14

Du kan evt os kontakte TDC og så få ombyttet den gamle boks til en ny model, sig du ønsker en med wifi, jeg har fastnet tlf (ip telefoni) på min, det virker bare!

Det sparer dig for en masse lednings rod!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 01-06-14 10:42

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er det mest simple at gøre som jeg selv foreslog i mit åbnings-spørgsmål. TDC er svær at danse med! Jeg forsøger lige om jeg får flere synspunkter inden jeg går igang. Jeg vil nødig miste min internetnetforbindelse til mine PC.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-14 10:44

Citat
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er det mest simple at gøre som jeg selv foreslog i mit åbnings-spørgsmål.

Ja, den er go' nok

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 02-06-14 15:59

o.v.n. og Klaudi, jeg beklager, men mit forslag til opsætning duede ikke. Når jeg sætter LINKSYS til internet kommer der ikke noget internet ud af de 4 porte eller WLAN-signal.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-06-14 16:49

Så gør du noget galt eller Linksys er i udu, det burde da virke som en switch hvis du sætter et lan kabel i en af Homebox'ens udgange og så ind i Linksys's dsl indgang!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-06-14 18:09

Og det virker bare ikke eller!

Kontakt TDC og få en ny Homebox!

Kommentar
Fra : Klaudi