/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Weber grill slukker sig selv
Fra : Bille1948
Vist : 623 gange
300 point
Dato : 30-05-14 12:49

Jeg har haft min Weber Q320 gasgrill i flere år, og bruger den jævnligt og renser også brænderne jævnligt.

Den er nu begyndt på, at den brænder i 10-15 sekeunder, og så stopper gastillførslen.

Så kan jeg tage gasreguleringshovedet af flasken, sætte det det på igen, og nogle gange er jeg heldig at jeg kan fulende grilningen.

Er det gasreguleringshovedet, der er i udu eller er det grillen?

Nogle erfaringer?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-05-14 12:55

Hvad renser du med?

Du sikker vel ikke noget hård i dysen?
Hvis du gør det kan du have skadet dysen så meget at den ikke mere kan vrænde stabilt.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-05-14 13:08

Nej dyserne ser fine og runde ud efter de er renset med samme børste, som jeg bruger til grillen, og en del gange brænder den jo også fint.

Jeg har mere mistanke til gasregulatoren, at det er den, der slukke for gassen, men ville gerne have nogle andres erfaringer.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-05-14 14:54

Har du haft afmonteret brænderne? der kan sidde skidt/insekter for enden af brænderne. Du kan evt. prøve, at give regulatoren et sprøjt WD40, og arbejde med åben/luk, uden at montere regulatoren på flasken. Hvis regulatoren lukker for gassen efterfølgende, er det fordi stiften i regulatoren ikke kan holdes ned mere.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-05-14 15:58

Der er sat en ny gasregulator på, så nu kører den igen.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 30-05-14 20:05

Pas på med disse weber gasgrill, de skal helst være under opsyn.
Jeg kender en der for ikke ret lang tid siden tændte sin og gik ind, da han kom ud stod grillen og brændte højt op under udhænget i huset. Der var gået ild i hanen, hvor man tænder og justerer gasmængden, hele enden af grillen var brændt, alt der ikke var jern. Heldigvis var slangen ikke gået op i flammer endnu, det må da vist ikke kunne ske.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 31-05-14 10:45

Hvis man gider at læse brugervejledningen, kan man læse, at grillen skal tændes med åbent låg - kontrollere, at der er blus i alle brænderens huller.

Tænder du grillen med lukket låg, og ikke alle huller er tændt, strømmer der gas ud, som så bliver antændt med et brag!!!

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 31-05-14 19:22

Ja jeg ved nu ikke hvordan han tændte den, men det brændte ud af hanen til at regulere med

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-08-14 23:10

Nu skal I høre resultatet.

Efter at have købt flere gasregulatorhoveder - med det samme resultat forklarede en - mere - vidende mand i Silvan, at hoved skulle lukke, hvis der ikke var nok modtryk.

Ergo måtte der sive gas ud et eller andet sted, og ganske rigtigt, da jeg pustede i den afmonterede slange kunne fruen høre stedet, hvor luften "fes" ud.

Lige bag der, hvor slangen er skruet til stativet, så da jeg fik det skruet at, viste det sig, at slangen ganske enkelt var utæt.

Derfor slukkede "hovedet" helt automatisk for gastilførsel.

Ny slange fra Specialbutikken til kr. 50 for 1 meter løste problemet.

Den slidte slange viste sig at være fra 2005! så den har holdt godt.

Håber andre kan lære af dette.

Annuller spørgsmålet
Fra : Bille1948

Dato : 04-08-14 23:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Ingen var bare nogenlunde nær løsningen, men vi skal jo alle lære hele tiden.