/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Java
Fra : johnsvensson51
Vist : 572 gange
20 point
Dato : 29-05-14 23:29

Efter at have installeret ubuntu 14.04 kan jeg ikke få Java til at fungere. Jeg har uden held forsøgt at installere Java. Er der nogen derude der kan give mig en nøjagtig vejledning til det?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 30-05-14 00:54

Det tror jeg godt at jeg kan forklare:
Åben Softwarecenter og søg på java
Vælg Openjdk java 7 runtime blandt de fundne resultater og installer den
i samme søgning finder du Icedtea Java Plugin, den installerer du også.
Nu kan du bruge NemID på din Ubuntu computer
Java kan også installeres fra en Terminal men jeg tror de fleste foretrækker Softwarecenter
Tillykke med at du valgte Linux

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 30-05-14 02:09

Også et tillykke herfra med at du valgte Linux
Højris

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-05-14 07:45

hej venner. Den har jeg da også lavet.
Nu ligger mit PC lidt stille her i sommerdagene.
Tænker lige, kan det også gå på en tablet, ved nogen noget om det?
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-14 09:43

Det er få tabletter som kan indeholde ubuntu..................................endnu.

Vil du bare prøve Linux ubuntu 14.04 (nyeste udgave) vil jeg anbefale 2 måder.

1. Hent og brænd en ubuntu DVD (brændes som .iso / image / billede -fil)
start computeren med denne live DVD uden at installere ( fra win8 startes fra en genstart)
opret en USB startop memorystick
nu kan du afprøve ubuntu og endda gemme lidt resultater filer

2. INSTALLERE ubuntu på en 8 eller helst 16 GB memorystick efter en ganske bestemt metode så det ikke går ud over systemerne på harddisken................................bare spørg.

Hos mig går ubuntu 14.04 i Danske og Nykredit bank, fra en memorystick.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-05-14 21:57

Tak for info jeg kikker lidt mere på det. hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : johnsvensson51

Dato : 01-06-14 12:23

Tak for svaret o.v.n. Det virker nu. Ved du om der skal installeres antivirus program til Ubuntu og evt. hvilket?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-14 12:39

Godt du fik Java til at virke, tak for accept!
Nej vi bruger ikke antivirus til Linux, der kan ikke installeres noget som helst uden dit kodeord - heller ikke virus, fordi du som standard hverken har superbrugerrettigheder eller administratorrettigheder.
Det er altså dig alene med din godkendelse som bestemmer hvad der skal installeres på computeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-14 12:45

Citat
Det er få tabletter som kan indeholde ubuntu
der er ingen tabletter som har noget med Ubuntu at gøre, tabletter er noget man tager for hovedpine eller en anden behandling, måske mener du tablets som er det engelske ord for tavlepc'er i flertal.
Tablet er almindelig brugt om en tavlepc men det vil vare meget længe inden tablet i flertal bliver til tabletter, altså medmindre det er de små runde tingester fra apoteket

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-14 19:23

Rettelse.....................der er meget få tablets som kan køre med ubuntu.
Nexus 7 og 10 kan køre ubuntu, men der er ingen vej tilbage hvis det fortrydes.
http://www.google.com/cse?cx=002683415331144861350%3Atsq8didf9x0&q=tablets%2Bubuntu&ie=UTF-8&sa=Search#gsc.tab=0&gsc.q=tablets%2Bubuntu&gsc.page=1