/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Oksefilet...
Fra : axelbjarne
Vist : 735 gange
100 point
Dato : 27-05-14 20:25

Jeg kan se, at der er tilbud på en oksefilet hos Eurospar, men den er nok ikke modnet ret meget...jeg synes også det halter ved Føtex.

Jeg skærer et stykke af, og laver kogt oksekød og peberrodssovs af noget af det. Resten kan jeg vel ligge og modne nogen dage i køleskabet, jeg ved godt, at når det er taget ud af vaccumpakningen er det svære at opbevare, men nogle dage går vel an? Jeg var en gang på en arbejdsplads med en slagtermester fra slagteriet her i Faaborg. Og han sagde, at det skulle hænges op inde i køleskabet indtil det blev grønt (det tør jeg ikke), til sidst skulle det vaskes af i eddike. Jeg smagte aldrig hans kød, men det lyder lidt mærkeligt - ikke?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-05-14 20:34

axelbjarne, jeg synes du skulle koncentrere dig om at få lukket dine nu 7 spørgsmål, som er åbne.

Har du fået et tilbud på "din tand"
Har du fået en ny mail-adresse?

Jeg tror der går "kage i det" , når du har så mange spørgsmål på samme tid.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 27-05-14 22:44

jeg har da lukket alle spørgsmålene, og hvad rager det dog dig, hvad jeg foretager mig...dum, dummere og dummest...så kan du selv gætte..

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-05-14 23:01

Axelbjarne: Kig på dig selv.

Generelt synes jeg du stiller de mest tåbelige spørgsmål her på Kandu.

Du har INTET undesøgtpå forhånd, som f.eks. at Google dine egne spørgsmål.

Prøv lge at kigge indad mod dig selv.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 28-05-14 00:32

Du skal ikke lade dit kød blive grønt

Hvis du køber hele stykker oksekød i vakuum, så skal du finde den pakke med MEST BLOD i, og hvor blodet er mørkest, så skulle kødet være klar.

Vakuumpakning forlænger kødets holdbarhed. Vent derfor med at bryde emballagen til lige før brug.
Kødet er jo klar til brug!
Selvfølgelig kan du lade kødet ligge til dagen efter, men flere dage kan jeg ikke se fidusen i.

Ellers kan du fryse resten til en anden god gang.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-14 01:40

Citat
Tak for svaret bentjuul. Hold kæft, hvor er du dum....
fra et tidligere spørgsmål og så et citat herfra
Citat
hvad rager det dog dig, hvad jeg foretager mig...dum, dummere og dummest..
hvad får dig til at tro nogen gider hjælpe dig med den opførsel du udviser for tiden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-14 01:45

Nu er Ans og Bebtjuul kommet på den sorte liste og jeg kommer der sikkert snart, men det er inderligt ligegyldig, jeg er færdig med profilen axelbjarne

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 28-05-14 10:49

axelbjarne < du skal nok tage dit sprog op til overvejelse, ellers tror jeg du er færdig med at få besvaret dine tåbelige spørgsmål...

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 05-06-14 18:59

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-06-14 20:07

Selv tak