/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Karburator
Fra : mig-selv
Vist : 1082 gange
50 point
Dato : 26-05-14 20:56

Hvordan renser du dine, denne ser mig lidt amatør agtig ud
det fjerner ikke tilgroet skidt og andet i dyserne:
http://repvideo.lars-mc.dk/repvideo/popupvideo.php?sptlv=1188426131

Mine plejer at ligge i rensevæske et døgns tid for der efter at blive rengjort og blæst ud.

Nogen der har bedre råd?

 
 
Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 26-05-14 21:20

Ja, man sidder lidt med et:
Trykluft ind i trådfiltret?
Hvad nu hvis filtrene IKKE havde været rene? Hvor havner de så.
Hvad nu hvis, der er genstridig belægning i dysserne?
Hvor og hvordan registrerer man at dysserne nu er ordentligt renset?

så ja, det er ikke et værksted jeg vil anbefale.

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 26-05-14 21:34

Hvis der er fejlfunktion eller synlige urenheder lægger jeg delene i rensebenzin, som du beskriver.
Dysserne får en tur med en tynd stiv nylonline (endelig ikke ståltråd, da selv små ridser kan skabe store problemer), hvorefter trykluften bruges - dog ikke på filtrene, dem blæser jeg igennem med munden (efter jeg var på jagt efter et trådnet i min rodekælder)
Dysser hvor jeg ikke rigtig kan registrere luftgennemgang dupper jeg med lidt sulfovand, og ser om jeg kan blæse lidt sæbebobler med mund til dysse metoden, alternativt lægger dem i rensebenzin og ser om jeg kan blæse væsken ud med trykluft.


Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 26-05-14 21:46

Citat
så ja, det er ikke et værksted jeg vil anbefale.

Heller ikke mig..

Jo tak, nu er videon altså fra en, der har forstand/ udlært, og man nøjes altså ikke med bare at blæse skidtet ud, jeg har set bundkar (karburator) der er direkte fyldt med ´lort´ og andet godt og kan det ligge sig der, som en anden snedrive, og så er der helt sikkert også noget i samtlige dyser = også dem der løber i selve karburatoren.

Sidst jeg rensede min GSX, der havde stået stille en isvinter, var fyldt med ? gummi agtigt snavs, og det? blæser man bare ikke ud eller IND i dyserne igen - som på videon.

Men tak for indlæg - taget til efter-retning.

Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 26-05-14 21:48

Citat
Hvis der er fejlfunktion eller synlige urenheder lægger jeg delene i rensebenzin, som du beskriver.
Dysserne får en tur med en tynd stiv nylonline (endelig ikke ståltråd, da selv små ridser kan skabe store problemer), hvorefter trykluften bruges - dog ikke på filtrene, dem blæser jeg igennem med munden (efter jeg var på jagt efter et trådnet i min rodekælder)
Dysser hvor jeg ikke rigtig kan registrere luftgennemgang dupper jeg med lidt sulfovand, og ser om jeg kan blæse lidt sæbebobler med mund til dysse metoden, alternativt lægger dem i rensebenzin og ser om jeg kan blæse væsken ud med trykluft.


Se dét var bedre...

Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 26-05-14 21:52


Jeg har prøvet denne, og den er ærlig talt særdeles effektiv - bare man fjerner alt der ikke har med metal at gøre - men den er rimelig dyr, hvis jeg skal have alle karb´s i samme balje
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Vask-og-Rengoring/Rengoring/Pakningsfjerner-3644/

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 27-05-14 00:37

Fin side. Den ser effektiv ud, har lige gemt siden i min "bil og mc" mappe.
Jeg tror ikke du behøver at lægge karb i bad. du kan nok nøjes med at spraye og evt bade efter i benz.

Kommentar
Fra : transor


Dato : 27-05-14 13:33

Brug et benzinfilter i ledningen mellem tank og karburator, så stopper den ikke fast i rustskaller eller andet snavs.

Det hjælper nok ikke noget at rense karburator med benzin. Hvis snavset var benzinopløseligt, ville det slet ikke være noget problem .



Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 50 point
Dato : 28-05-14 01:07

Hvis det er uopløselige korn eller skaller, kan de blæses baglæns ud. Belægningerne er jo kommet med benzinen ind, fordi de var opløst i denne, derfor kan de blødgøres men ikke skylles ud med netop rensebenzin, med mindre den sendes igennem under højt tryk. Fidusen er nylonlinen.

Alternativt kan toluol eller xylen bruges, men så skal man sikre sig, at nylonlinen ikke opløses, samt at ingen pakninger/plast-/gummidele kommer i kontakt med rensevæsken.

Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 28-05-14 09:10

Tak for indlæg, prøver med lidt rensebenzin og en nylonbørste.
Det må kunne tage det værste skidt, senere kan den så få en omgang ultralyd (til vinter), det ser effektivt ud men har ikke lige sådan en maskine stående.
https://www.youtube.com/watch?v=e6CBS9KMWSg

Og den pakningsfjerner er rimelig effektiv, men der skal stadig bruges håndkraft, og jeg brugte en stålulds svamp sammen med det og det var noget der virkede - og sprayen blev fugtet ind med wc papir så det ikke fordampede lige med det samme.

Der er filter på slangen.



Godkendelse af svar
Fra : mig-selv


Dato : 30-05-14 17:59

Tak for svaret hjkofoed.


Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 31-05-14 02:42

Selv tak - især for oplysningen om opløseren - du havde jo mindst 90% af løsningen selv.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 172274
Tips : 31546
Nyheder : 719565
Indlæg : 6372761
Brugere : 218195

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste