/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gudenå L45
Fra : EiHaBr
Vist : 393 gange
100 point
Dato : 26-05-14 11:46

Er der nogen der er lidt experter på disse gamle græsklippere.
Jeg syntes de er lidt interessante at arbejde med, nogen der kender modelnumre og årgange og lignende ting.
Man kan ikke finde ret meget på nettet om den gamle fabrik og fabrikat, der engang blev lavet i Virklund.
Det kunne være sjov med nogle gamle optegnelser af modeller osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-05-14 12:15
Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 26-05-14 13:45

Jo tak for det, det er da noget længere historie end jeg fandt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-05-14 15:22

Det er da en broget historie, bag firmaet, så du skal sikker søge mere i dybden, end bare Gudenå.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 26-05-14 17:19

Ja det er da en sørgelig historie om så fint et fabrikat, de er jo så godt lavet, at man kan blive ved med, at reparere dem.
Jeg har selv 3 gamle Gudenå L45, delvis 4, så det er da lidt sjov hvis man kunne se hvilke årstal de kommer fra de forskellige modelle, den ældste jeg har er sikkert fra 50 erne, men jeg ved det ikke rigtig, en er fra 87.
Jeg går lidt og planlægger, at 2 af dem skal repareres, pyntes, males og køre perfekt igen, to af dem har kørt indtil nu, men der har været nogle småting galt her på det sidste.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-05-14 20:00

Fik engang en gammel ´håndskubber´ sikke dog et tæskeværk, men den virkede perfekt efter en slipning af bladene og lidt olie hist og pist, og den solgte jeg for 200,-.

Håber du finder det du mangler, der er trods alt mange ´gamle´ herinde..

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-05-14 21:20
Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 26-05-14 23:20

Katekismus.
Det var da to sjove hjemmesider, du der har fundet.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 30-05-14 19:46

Nu mangler jeg så motor eksperterne......
Nu er jeg så i gang med at renovere en.
Jeg har fundet ud af, at den udluftning der sidder ved ventil fjedrene, en type, der kan lufte overtryk ud, men den er ikke hel tæt når der suges i den.
Skal den være 100 % tæt fordi, at der skal suges benzin fra kaburatoren, er der nogen der ved det. I så fald skal jeg have fundet en bedre dæksel med ventil i.