/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
riser i billak ved rensning
Fra : futze
Vist : 229 gange
100 point
Dato : 24-05-14 08:37

jeg er kommet til at fjerne fugle lort og bræk med den grove ende af en grydesvamp.
kan disse riser fjernes eller er det en maling vi taler om.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 24-05-14 08:42

Hvis bare det er ridser i klarlakken, kan de poleres væk.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 24-05-14 09:41

Hvis det er klar lak oven på malingen som de fleste biler har er meget fin polermiddel (lakrens) og klud og knofedt nok og slut af ved voks, så skulle de riser gerne være væk, hvis de har slidt ALT lakken af med grydesvampen skal der bruges MEGET fint sandpapir korn ca. 800 -- 1000 for at få en glat overflade og klar autolak på spray så skylle det også gerne være ok.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 24-05-14 18:54

Start endelig med en grundig vask og aftørring. Så bruger du ( som Hejdu foreslår ) en god lakrenser. Nogle kan endda købes til bestemte farver. Poler i cirklende bevægelser og ikke for store områder ad gangen, efterpoler med en ren fnugfri klud og gentag processen med en god kvalitetsvoks.
Mon så ikke du har fået fjernet de grimme skrammer ?