/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opvaskemaskiner stopper undervejs
Fra : fraut
Vist : 284 gange
100 point
Dato : 22-05-14 17:17

Min Blomberg Gun 1380 x stopper undervejs i alle undtagen et program.
Maskinen fortsætter dog, hvis jeg trykker på panellågen.
Hvad kan det være?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-05-14 17:48

Ser du, det er jo smaddernemt at diagnosticere ud fra de givne oplysninger -
men det vil jeg undlade at gøre og henvise dig til en reparatør i området hvor du bor

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-14 17:58

Uden er være ekspert udi opvaskemaskiner, så kunne man jo gætte på at der et sted sidder en kontakt som registrerer om lågen er lukket. Det kan jo være at maskinen som følge af almindelig slid og ælde, er blevet en anelse løs i det, så maskinen tror at lågen pludselig er åben. Når du så trykker på lågen, trykker du på kontakten og maskinen tror igen på at den er lukket og kører videre.

Hvis mit løse gæt er rigtig, så kunne man måske finde den kontakt og gøre magi med den.

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 22-05-14 18:03

Jeg tror fun2r ret, det er dog mærkeligt at der er 1 program der funker

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-05-14 20:23

Ud fra dine oplysninger er det jo håbløst at komme med en diagnose.
Du fortæller hverken hvortil maskinen er nåetnår den stopper, eller hvad det er for et program, som virker.
Der er dog to tre ting man altid skal være opmærksom på, og som kan give problemer.
Ved indløbsslangen er en fin si, som kan forstoppet af runsrtskaller, og andet ra vandinstallationen . skru slangen af og rens sien.

Der er i bumdem af maskinen en fin si som kan forstoppes af bl.a. papirtaver fra etikketter.
Tag den op og rens den.

Der kan lække vand ud i bunden af maskinen, hvor en fugt sensor stopper maskinen, for ikke at få for store skader på gulv mv.

Godkendelse af svar
Fra : fraut

Dato : 22-05-14 22:27

Tak for svaret fun2.