/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køkken opsætning
Fra : olarsen
Vist : 501 gange
300 point
Dato : 21-05-14 21:51

Vi har fået et nyt køkken, der er blot lige en tvist med køkkenfirmaet, vi har bestil en underlimet kogeplade, men fået leveret en kogeplade, som ligger oven på bordpladen. Jeg har ringet til køkkenfirmaet og reklameret, fik så at vide at det ikke kunne lade sig gøre at få en kogeplade underlimet så tæt på en samling, køkkenbords-firmaet kunne ikke give nogen garanti (sidder i vinkel med anden bordplade). Min påstand er at jeg har bestilt og betalt for en underlimet kogeplade og så må de levere, de vil bare give os pengene for nedfræsningen tilbage, kan en leverandør på den måde 'tage røven' på kunderne??
Det jeg så slet ikke forstår er at der er skåret et stort hul, som går forbi samlingen, og ned fræsningen kun kræver at der bliver fræset 7mm mere af i 10mm bredde, det burde ikke ændre meget i styrken!? Hvad siger juraen i dette tilfælde? Penge tilbage eller holde mig til kontrakten?

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 150 point
Dato : 22-05-14 02:07

Ved jo ikke hvilken firma du har købt køkken hos http://www.koekkenanke.dk/klagevejledning

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-05-14 10:31

Der er ingen der underlimer tættere på en samling eller længde en 100 mm. pga. manglende styrke. At forhandleren ikke viste det da han modtog ordren viser blot, at det ikke er et velkvalificeret firma du har handlet med.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-14 22:25

På den anden side er det vel bedre at lade være, end at lave noget uholdbart.
Når kogepladen ligger på bordet, er der en gummipakning til at optage små forskydninger.
Er kogepladen underlimet ind over en samling, kan det måske give problemer hvis samlingen bevæger sig.

Ps. Vores indutionsplade gik i stykker og det var dejligt nemt at udskifte den, fordi den bare lå oven på bordpladen. Havde den været underlimet, skulle vi købe en mage til..............umuligt efter ca. 10 år.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 30-05-14 14:35

Problemet løste sig, samlingen skulle blot laves anderledes, så det ser ud som om at jeg fik min vilje.

tak for svarene.

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 30-05-14 14:39

Tak for svaret rotw.