/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Værdier på mønter
Fra : RetardoMinister
Vist : 189 gange
220 point
Dato : 18-05-14 13:02

Hej allesammen,

Jeg ville lige høre om nogle af jer har forstand på møntværdier. Jeg har lige holdt konfirmation, og fik noget mønter, hvor ingen var ens (det var 10'er og 20'er). Jeg har en mønt, som jeg synes ser meget speciel ud, og den er fra 1961. Måske ikke forfærdelig gammel, men stadig. Det er som sagt pga. den ser meget speciel ud, at jeg tror den har en værdi.

ps. det en 20'er

Desuden ville jeg hører, hvis der står to årstal på fx 1940-2010, hvor er den så fra?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-05-14 13:10

Hvis de er danske er det den værdi der står på mønterne.
De skal være gamle og ubrugte for at have særlig værdi.

Årstallet fortæller ikke noget om hvor mønten stammer fra...

Brug din computer og Google "Mønter værdi" så bliver du meget klogere...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-14 16:10

Citat
hvis der står to årstal på fx 1940-2010, hvor er den så fra?

Så vil jeg tro, at den er fra 2010 i anledning af Dronning Margrethes 70 års fødselsdag.