/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Fjerne fugemasse på fliser
Fra : Birgitte32
Vist : 347 gange
100 point
Dato : 17-05-14 19:16

Vi har fået lavet nyt badeværelse, og der er stadig nogle rester fugemasse på fliserne. Ikke så meget, at dét sidder i flager - bare sådan et Hvidt skær på de sorte fliser, som ikke er til at få af med vand og svamp.
Hvad kan vi bruge, der ikke samtidig går ud over fugerne imellem fliserne? Har læst både eddikesyre og citronsyre ( jeg vil ikke bruge saltsyre indendørs ), men er det for hårdt for fugerne, der gerne skulle blive der?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-05-14 20:54

Du er nødt til at bruge eddikesyre opblandet i vand.
Ja det går meget lidt ud over fugerne, men det kan du øjensynlig ikke se.
VH Palle

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-05-14 21:15
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-05-14 21:33

Prøv først med en hvid skuresvamp og vand og knofedt

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-05-14 22:36

Hvis fliserne er helt glatte kan du måske bruge et barberblad eller noget i den stil.
Jeg har engang købt sådan en "skraber-ting" til nogle bredde blade i et byggemarked, men skraberen fra den glas-keramiske kogeplade kan også bruges.

Men selvfølgelig kun hvis fliserne er helt glatte.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 18-05-14 17:21

Hej hvis de er vasket rigtigt af efter fugning skulle det gerne kun være en film tilbage,som kan skrubbes af med nogle bomulds klude,måske en let afvask med eddike syre efter.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-14 01:08

Hvis du har fået lavet det af et firma, så kontakt dem, de har glemt at afrense gulvet ordenligt, det er rester af fugemørtel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-14 13:26

Citat
Du kunne også kigge på det her http://www.danalim.dk/fileadmin/editors/produktinformation/dk/911.pdf

Kender ikke prisen på det, men dette kan også bruges til at fjerne gamle ´klatter´ med og koster ikke en formue.

http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Vask-og-Rengoring/Rengoring/Pakningsfjerner-3644/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-14 13:29

Kan ikke selv komme ind på siden, men der skulle være en beskrivelse om fjernelse af dit problem.
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/85085