/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Downgrader fra windows 8 til 7
Fra : Dumbo2
Vist : 413 gange
200 point
Dato : 13-05-14 10:52

Hej.
Har en Sony vaio ???? som er født med win 8, men vil gerne have den win 7 på den.
Har funder driver til win 7.
Men Bios er InsydeH20 ( UEFI ) og lige meget hvordan jeg end kan jeg ikke få den til at install win 7.
Håber virkeligt der er en som kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-14 11:24
Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-05-14 11:28

Der er vel ingen anden grund til at gå fra win 8 til win 7 end at du blot skal vænne dig ti win 8.
Den fungerer i virkeligheden næsten ligesådan, bare lidt hurtigere og bedre.

Men du skal bruge en ny harddisk eller effektivt slette den med win8 før du kan installere win 7.
Der findes særlige sletteprogrammer. Det gøres ikke bare med en reformattering.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 13-05-14 11:30

Hej.
Jeg har fået den til at boot fra min cd, men på et tidspunkt kommer den med BLÅ skærm og meddeler
fejl

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 13-05-14 11:30

Jeg vil slette det helt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-14 11:33

Endelig er der også muligheden for at få win 8 til at opføre sig som Vista / win7

http://sourceforge.net/projects/classicshell/

http://download.cnet.com/Classic-Shell/3000-2072_4-75553853.html
klik på view larger picture

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 14-05-14 07:10

jeg fik min lavet ved telekæden,det virker bare og kostede kun 300kr.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 27-05-14 11:00

Hej igen.
Så har min kammerat prøvet at køre classicshell, men han er desværre ikke tilfreds med det.
Så nu prøver jeg igen.
Hvordan skal BIOS mm være indstillet, hvis jeg skal have Windows 7 på.
Håber virkelig, der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-14 19:35

Du kunne starte med at kigge på den henvisning jeg gav dig. Der står lidt om UEFI

Husk - når du sletter win8 så koster det at få den ind igen.

Ps. Hvis du ikke kan lide, at din ven ikke kan lide classic shell ...............hvad vil du så med win 7 - og samtidig tage chancen for en måske umulig installation af win7
At ændre styresystemer er ikke legetøj.