/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD brænder optræder som CD-rom drev
Fra : Erler
Vist : 164 gange
20 point
Dato : 11-05-14 15:16

Hejsa.

Efter at have skiftet DVD / CD brænder da den gamle ikke virkede mere i XP så vil det nye drev kun arbejde som CD-drev.

Som ikon står der DVD-rom RW, men vil kun brænde CD, men underligt nok læse købte DVD'er men ikke mine tidligere brændte DVD'er og heller ikke brænde en ny, ser både fyldte og tomme DVD'ere som tomme cd'er.
Nero ser det også kun som CD drev!

Hvad er der sket, har prøvet at skifte drevet engang til, men samme fejl ?

De venligste hilsner Erling Pedersen.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 11-05-14 15:31

Er du sikker på at du har fortalt Nero at det er en DVD du vil brænde ? Kan vælges CD / DVD

Kommentar
Fra : Erler

Dato : 11-05-14 15:54

Det er jeg sikker på, jeg venter stadig på en forklaring.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-05-14 16:00

Kan du finde og hente en anden firmware på producenten af drevets hjemmeside?
Windows XP er gammel (bør udskiftes) og understøtter ikke automatisk nyere hardware

Kommentar
Fra : kj

Dato : 11-05-14 16:10

Har du drivere med fra producenten til XP, som O.V.N skriver, er alt nyt ikke understøttet af XP

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-05-14 16:10

Prøv at køre dette fix fra microsoft

Cd-/dvd-drev virker ikke: kan ikke afspille eller brænde cd/dvd
http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/da

Kommentar
Fra : Erler

Dato : 11-05-14 19:43

Hej Har kørt ovenstående Support program, det fortæller ingen fejl, men kan stadig samme fejl !