/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Data fra Galaxy S til Galaxy 5S
Fra : Jamsemor
Vist : 561 gange
500 point
Dato : 10-05-14 23:22

Hej
Jeg er ved at blive desperat

Jeg skal overføre billeder, kontakter og meddelelser fra en Samsung Galaxy S (GT-I9000) til en Samsung S5.
Samsung har et program der hedder Kies der skulle kunne klare dette, men den vil ikke connecte til GT-I9000.

Jeg kontaktede supporten og fik en forklaring om, at min pc ikke havde nok GHz så jeg forsøgte hos en der havde en pc der levede op til alle kravene, men stadig uden resultat

Nu er mit spørgsmål så om der er nogen der kender andre muligheder?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 10-05-14 23:30

Hvad med at lave back-up af dine data til Google, inden du skifter telefon. Når du så logger på, med den nye, sker det hele automatisk!!

Kommentar
Fra : Jamsemor

Dato : 10-05-14 23:42

Det lyder som en idé

Hvordan (og hvor) laver jeg denne backup? Foregår det direkte fra mobilen?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 10-05-14 23:44

I stedet for standard SMS program, bruger jeg GoSMS, hvor jeg ugentlig tager back-up af SMS og MMS'er.
Billeder bruger jeg Google Drev og Dropbox til at lave Back-up med.
Navne og indstillinger, bruger jeg Googles servere til back-up!

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 10-05-14 23:45

Det opsættes på telefonen. Du skal selvfølgelig have kontoer de forskellige steder.

Kommentar
Fra : Jamsemor

Dato : 10-05-14 23:48

Nu begynder det at lyde indviklet, men jeg kigger lige på det

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 510 point
Dato : 11-05-14 00:13
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 11-05-14 06:13

Mange muligheder, har prøvet dem allle, kopier alle dine data til simkort, jeg formoder du vil bruge dit gamle simkort, du kan bruge stifinder, du kan bruge dropbox.
Forbind din gamle telefon med et datakabel til pc, åbn stifinder, find telefonen find de data du vil gemme på din nye og gem dem i en mappe eller to. Forbind nu den nye telefon med pc find telefonen flyt/kopier de mapper du havde gemt fra den gamle telefon og flyt dem til ny telefon.

Det sku virke

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 11-05-14 14:34

På moderne smartphones, har man tit flere informationer tilknyttet hver kontakt og det kan SIM kortet ikke håndtere. Derfor bør man lade telefonen lave backup af kontakter til Google.
Det vil også betyde, at selv om telefonen ødelægges/forsvinder, vil alle oplysninger ikke være tabt.

Godkendelse af svar
Fra : Jamsemor

Dato : 13-05-14 12:24

Tak for svaret g_h.

Den backup du linkede til var bestemt pengene værd selvom man skal tilkøbe ekstra plads. Det er jo småpenge

Nu er min nye mobil endelig klar til brug.

1000 tak