/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ny mailadresse
Fra : Fattig
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 08-05-14 16:24

Har fået ny mailadresse og vil nu orientere mine kontaktpersoner om dette.
Hvordan gøres det nemmest?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-05-14 16:34

Skriver til dem og fortæller at du har fået ny adresse!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-05-14 16:40

Er det Outlook kan du lave en gruppe liste og sende til den

Åbn Outlook -> Åbn Adressebog -> Åbn menupunkt "Filer" -> Klik "Ny adresse" -> Klik "Ny distributionsliste" + OK -> Klik "Vælg medlemmer" -> Alle dine adresser kommer nu frem og du dobbeltklikker på de navne, som skal med i den pågældende liste (navngivning af liste sker undervejs).
Når du så skal sende til en liste, så gør du din mail klar og i "Til" feltet klikker du på knappen og så ser du, at alle dine distributionslister er fremhævet (="fed") og så behandler du distributionslisten som adressat.
http://www.eksperten.dk/spm/930119#reply_7724353

Gmail
Oprettelse af kontaktgrupper
https://support.google.com/mail/answer/30970?hl=da

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 08-05-14 17:19

Windows Live Mail

Klik på Kontaktpersoner
når de så er vist kan du klikke en gang på en mail adresse og så taste CTRL+A,
så markeres alle, højreklik så og vælg Send e-mail

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-05-14 17:33

Du kan selvfølgelig vælge den tilbagelænede metode som Klaudi foreslår, men at få en ny mail-adresse og få opdateret alle sine kontaktpersoner er ikke noget du skal tage let på. Det handler slet ikke (som du skriver) om at gøre det lettest (for dig selv), det handler om rettidig omhu.

Det eneste der rigtigt dur er at aftale et privat møde, hjemme hos hver enkelt af dine kontaktpersoner, hvor du personligt sikrer dig at de får opdateret deres database over kontaktpersoner, dvs. får slettet din gamle adresse og indtastet den nye. Da dine kontaktpersoner sandsynligvis har 12 forskellige mailprogrammer/klienter, som de måske ikke alle er erfarne med at bruge, er det helt nødvendigt at du på forhånd har indsamlet oplysninger om hvilke programmer de bruger og at du har sat dig grundigt ind i brugen af disse.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-05-14 17:37

Fin guide, håber ikke der er 500+ mail adresser, for så går der noget tid,
meeen det kunne jo os være hyg'ligt

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 08-05-14 18:04

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-05-14 18:33

velbekomme