/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Fra PDF og JPEG Filer til f.eks WORD Fil
Fra : sdam
Vist : 589 gange
200 point
Dato : 08-05-14 09:01

Hvor finder man et program der kan åbne f.eks. PDF og JPEG filer således at man kan rette i en sådan?
Forestiller mig, at de bliver konverteret til en WORD fil....

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 08-05-14 11:01

JPEG filer er billedfiler der kan rettes i et billedbehandlingsprogram.
PDF filer kan du som udgangspunkt ikke rette i, - mindre ændringer kan dog i visse situationer foretages i f.eks Adobe Acrobat Professionel, men ikke hvis afsender har blokeret for rettelser.
Jeg har hørt noget om, at der findes noget til Word som kan konvertere, men véd ikke hvordan det fungerer.
Måske en anden véd det.
Ammitz

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-05-14 11:10

Prøv at se her, om der er noget der kan bruges, har brugt det flere gange ved forskellige lejligheder.

http://www.online-convert.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-14 16:46

Det gratis Windows lignende office program " Libre Office " kan vist nok gøre det.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 08-05-14 20:55

1. pdf filer kan åbnes i Libreoffice så du kan redigere i dem.
2. pdf filer kan åbnes i OpenOffice.org så du kan redigere i dem
3, pdf filer kan åbnes i word så du kan redigere i dem

Forudsætningen for at det kan lade sig gøre er at din pdf fil indeholder tekst og ikke et billede af noget tekst.
Hvis din pdf indeholder et billede (billede af noget tekst naturligvis) så skal det igennem et OCR program der kan oversætte til normal tekst igen.

F.eks Abbyy Finereader http://finereader.abbyy.com/

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-05-14 21:20

Glemte at tilføje jpeg, de skal også gennem OCR

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-14 20:49

Kan det hele og meget mere, men kan være træls at finde ud af, marker de billeder du vil ? gennem ´boksen´ udskriv, i menúen og vælg ´siderne´ og GEM SOM
http://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer
Den kan også bruges som almindelig ? printer - hvis du vælger udskriv som.
Og den kan tilføjes i din Office pakke, som både kan hente og gemme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-14 21:03

Citat
de bliver konverteret til en WORD fil....

Dén fik jeg ikke lige med, MEN Office pakken har? afhængig af udgave et OCR program indbygget = under tilbehør.
Eller ville jeg anbefale dette: FileConvert Pdf kan ikke lige selv finde et link til progemmet, men alt hvad jeg har indscannet af billeder + gemt som PDF og kørt gennem programmet - kan markeres og flyttes over i Words/ andre programmer, det kærver så bare, at siderne ikke er særligt ´tiltede´ da det udfører OSR og kan ikke læse særligt skæve sider, du må gerne få det af mig?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-14 21:05

Citat
kan markeres og flyttes over i Words/ andre programmer

Altså som ren tekst og billeder.. uden tab af bogstaver/ tegn eller andet

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 23-05-14 09:06

Tak for svaret EXTERMINATOR.