/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
byggetilladelse
Fra : Pjensendkk
Vist : 306 gange
15 point
Dato : 05-05-14 23:25

hej jeg har tænkt på at bygge mig et hus og den type hus jeg godt kunne tænke mig er er et laved af container lige som på den her side http://www.isbudepot.com/index.htm
mit spørgsmål er så skal der byggetilladelse tilladelse til det når der ikke er noget fundament men kun nogle container på nogle sten klodser

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-14 23:37

JA, fundament eller EJ = er den/det større end en lille carport/ garage, så skal der byggetiladelse til.
Samt en MASSE andre regler og lokale lov-paragrafer der skal holdes / fredning/ natur + kloak - vvs - el
Men var jeg dig så ville jeg spørge de rette steder, før du overhovedet tænker = tanken.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-14 23:41

NB, har selv overvejet noget i samme stil, men det er dyrere end almindeligt hus = når alt kommer til alt > BETALING ved kasse 1.

Kommentar
Fra : Pjensendkk

Dato : 05-05-14 23:43

jeg er langt fra at ha laved nogle planer så lige for tiden kigger jeg bare omkring

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-05-14 02:10

Til beboelse er det nogenlunde ligeså valid og brugbart som mig-selv's råd = værdiløs. LÆS BR. Kravene til isolationskravene gør at sådan noget kun kan bruges til midlertidig beboelse (skurby) og opbevaring.

Vil du modulbygge, så kontakt Jesper Secher http://www.secher-aps.dk/kontakt-os . Han laver sådan noget modulnoget hjemmefra, og rejser det på rekordtid. Det duer så til gengæld og holder kravene.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-05-14 12:10

Med de byggekrav til beboelse der er her i landet er og bliver det kun græsrodsprojekter.

Apropos læste jeg forleden at nu vil man fremskynde efterisolering og nye vinduer i huse der er over 50 år gamle, hvilket vil sige mærkbar ombygning af visse, nedrivning af andre og et pænt fald i værdi for de huse hvor det ikke bliver gjort.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-14 13:02

Citat
Til beboelse er det nogenlunde ligeså valid og brugbart som mig-selv's råd = værdiløs. LÆS BR. Kravene til isolationskravene gør at sådan noget kun kan bruges til midlertidig beboelse (skurby) og opbevaring.

Og hvad skulle det så skrives for?
Citat
mit spørgsmål er så skal der byggetilladelse tilladelse til

Og hvad har issolering med dette at gøre? få lige den HELLIGE varme?pumpe/ PIS og dig ned på jorden igen.
En BYGGE tilladelse har INTET med ISOLERING at gøre så var der ikke en eneste CARPORT i danmark = de er ? vist nok ÅBNE og særdeles UISOLERET = men de kræver stadig en TILLADELSE at ´rejse´.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-14 13:13

3773? sjovt som du kan pisse på andres svar og indlæg = du som fremturer med at være en vís mand af gammel skole ? du skulle vel aldrig have sat i spjældet for at samarbejde med et par nazi svin i de ´gode´ gamle dage hvor alt åbenbart var tilladt - særlig Pædagogisk er du nu ikke.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-05-14 17:17

Begyndt på pillerne og guldbajerne igen mig-selv???