/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke installere Windows-opdatering
Fra : PoChris
Vist : 307 gange
54 point
Dato : 03-05-14 23:25

Hej

På mine forældres 3 GHz, Windows 7, 32 bit-computer, der i flere år har fungeret glimrende, er der i dag opstået problemer med at installere den seneste opdatering fra Windows Update. Computeren går simpelthen i stå under processen, der foregår, når man lukker ned for Windows, og kommer aldrig i gang igen. Heller ikke, hvis man forsøger via kontrolpanelet lykkes det at gennemføre opdateringen, der er til Internet Explorer 11 og hedder KB2964358.

Én af de ting, jeg har gjort for at løse problemet, er at hente Microsofts eget Fix It-program, der skulle kunne rette fejl i Windows Update. Desværre går det også i stå, og søreme om ikke også det har vist sig umuligt at køre et andet program, System Update Readiness, der end ikke så meget som starter op. Jeg plejer at sjusse mig frem til løsninger på langt de fleste computer-problemer, men denne gang aner jeg simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-05-14 00:14

Known issues in security update 2964358:
Internet Explorer will crash if you try to install security update 2964358 on a Windows 7-based system that does not already have security update 2929437 installed. To avoid this issue, take either of the following actions:
Install security update 2929437, and then install security update 2964358.
Install security update 2964444 instead of security update 2964358. Security update 2964444 is intended for systems that do not have security update 2929437 installed.

https://support.microsoft.com/kb/2965111

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 04-05-14 00:36

Tak for svaret, men KB2929437 er installeret på computeren. I øvrigt kan jeg ikke installere nogen som helst opdateringer fra Windows Update under kontrolpanelet. Det virker simpelthen ikke. Meget mystisk.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 04-05-14 08:32

Den har jeg også prøvet. husker ikke hvordan jeg løste det men det ved jeg nu tak for det.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-05-14 08:08

Slet midlertidige internet filer og cookies. Rens derefter din registreringsdatabase med f.eks. Cleaner:

http://www.piriform.com/ccleaner/download

Her er en vejledning:

http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

Prøv så igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-05-14 19:19

HEEEEEIIIIIII....
.. har du tjekket:

TID / DATO / ÅRSTAL ..i BIOS eller ved at klikke på 'uret' nederst på proces linjen?

Stemmer tid, dato og årstal ikke overens med dags dato?
Så virker Windows Update ikke !!!
</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : PoChris

Dato : 10-05-14 02:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål.