/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Laminering
Fra : cccf
Vist : 401 gange
20 point
Dato : 03-05-14 17:51

Jeg har lavet visitkort.
Der sidder 10 stk. på et a4 ark.
Kan man laminere dem og bagefter skære dem ud. ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-05-14 17:57

Næh, det kan det jo selv klart IKKE lamineringen har jo intet at holde sammen med når du skærer det i stykker...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-05-14 17:58

Så skal du da "laminere" dem med selvklæbende folie...!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 17:59

Citat
Kan man laminere dem og bagefter skære dem ud. ?

Ja det kan du godt, men resultatet bliver ikke så godt som hvis du laminere hvert enkelt,
der kan du lade en kant på en mm blive så er kortet lukket godt inde!

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 03-05-14 18:01

Jamen kan man så få det, og bliver det pænt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-05-14 18:05

Citat
Jamen kan man så få det, og bliver det pænt.

Det kommer sandelig da an på den der laver det - hvis du er omhyggelig med at lægge kortene i laminerings-lommen og omhyggelig med at skære det ud, bliver det sikker rigtig nydeligt.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 03-05-14 18:15

Jeg ved altså intet om laminering.
På mine visitkort er der trykt 4farve tryk på begge sider og det skulle gerne stå lige så flot som før lamineringen. Hvis man laminere hvert kort for sig, kan man så købe laminering som passer til.?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 18:25
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-14 18:50

Når du lamineret flere stykker samtidig som skal skæres ud bagefter, bør der være mindst en centimeter mellem dem. Så er der stadig laminering rundt om papiret når du klipper dem ud.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 04-05-14 08:45

Hvis du har en laserprinter, kan du blot printe ud på 200 grams papir.
Hvis du har en blækprinter, kan du - som marken84 siger - bruge selvklæbende folie på begge sider og så skære ud. Her kan det være helt til kanten.
Ellers send din fil til VistaPrint. Det koster ikke mange kroner at få lavet 200 fuldt professionelle visitkort der. Lamineringslommer og folie koster jo også noget.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 06-05-14 17:16

Jeg har tit skrevet noget ud på A4, lamineret det og skåret det ud, og synes det ser godt ud. Bruger alm. hobbykniv og lineal til at skære efter. Den eneste grund, jeg kan se, til at der skal være et stykke lamineret udenom, skulle være for at de kunne tåle at blive våde og der ikke må trænge vand ind mellem lagene.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-07-14 11:02

Citat
Jeg har tit skrevet noget ud på A4, lamineret det og skåret det ud, og synes det ser godt ud.

Husk på, det kan jo ikke lade sig gøre at "skære noget ud" hvis ikke der er laminering udenom.
Lamineringen gør jo netop at det forsegler papiret inde imellem to ark plastic...