/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kontaktpersoner fra you see til stofanet
Fra : Fattig
Vist : 527 gange
200 point
Dato : 29-04-14 21:57

Jeg er grundet flytning (bor i boligbebyggelser med aftaler) tvunget til at skifte mail adresse. Hvordan kan jeg sikre/overføre mine kontaktpersoner til min nye mail adresse?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-14 11:25

Er dine kontakter på computeren eller kun på serveren fra YouSee?
Altså bruger du et program på computeren til mail eller læser du mails i browseren?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-14 11:40

Hvad med at benytte lejligheden til at skifte mail udbyder?
Så behøver du ikke være bundet til hvem der leverer dit internet. der er mange muligheder for eksempel Outlook (tidligere Hotmail) Yahoo-mail eller G-mail for at nævne nogle af de mest populære
Sol-mail er også en mulighed og der er mange flere.

Normalt flytter man kontaktpersoner ved at eksportere fra din nuværende konto, vælg csv format som kan importeres både på webmail og i programmer som Windows Live mail og Thunderbird

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 01-05-14 10:27

Jeg bruger Windows live mail der er koordineret med YouSee mail. dvs. har brugt samme mail adresse. xxxx@youmail.dk, nu er YouSee mail lukket.
og mener at min Windows Live mail også vil standse.
YouSee vil vel blokere xxxx@youmail.dk da det er deres domæne navn?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 01-05-14 13:17

Hvis YouSee mail kontoen allerede er lukket så kan du naturligvis ikke bruge den, men du kan sandsynligvis stadig åbne Windows Live Mail og se alle dine kontakter.
Mit gæt er at adresserne stadig er der når du har sat din nye konto op, men gem dem for en sikkerheds skyld.
Åben Windows Live Mail og klik på Kontakter nede i venstre hjørne, så er der i min Windows Live Mail en ikon foroven som hedder Eksporter eller kan du finde Eksporter i Filer, der vælger du komma separet .csv, gem den .csv fil og importer den igen når du har sat din nye mail konto op.
Har du overvejet en mail som ikke har med internetudbyderen at gøre?
Du får mulighed for mail gennem din udbyder men du behøver ikke bruge den, måske kræver udbyderen at du har en af deres mail til kommunikation med dem, regninger, nyheder og den slags som sendes med mail.
Windows Live Mail kan håndtere flere mail konti så du kan få en uafhængdig til familie og venner som du ikke behøver at skifte hver gang du skifter udbyder og så kun bruge udbyders mail til det nødvendige, jeg har nævnt Outlook (Hotmail) G-mail, Yahoo- mail tidligere, de kan bruges uanset hvem der leverer dit intetnet.
Når du har gemt .csv filen og sat din nye, eller måske hvis har flere dine nye konti op, så skal du slette YouSee kontoen, Windows Live Mail programmet forsøger at sende og modtage fra kontoen men kan ikke så du får en fejl hver gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-14 13:21

Citat
mener at min Windows Live mail også vil standse
nej hvorfor skulle den det?
Citat
YouSee vil vel blokere xxxx@youmail.dk da det er deres domæne navn?
blokere er måske et forkert udtryk, de vil lukke kontoen så du ikke kan logge ind og bruge den til mail
Gem adresserne og sæt en eller flere nye mail konti op i Windows Live Mail, slet så YouSee kontoen og importer adresserne igen, så burde det funke for dig

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 08-05-14 16:21

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 09-05-14 12:00

Hej o.v.n.
Kan du forklare hvorfor dette spørgsmål stadig står som ubesvaret her hos mig?
Mener at jeg har accepteret dit svar.
HOV. Nu ser det også ud som om at jeg har blacklistet dig. HVAD SKER DER???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-14 12:48

Nej jeg kan ikke forklare hvad der sker på Kandu for tiden, men jeg kan se en lille figur ud for spørgsmålet som viser at mit svar er accepteret med 4 stjerner og jeg er ikke blacklistet,så kunne jeg jo ikke skrive det her.
Tak for accepten af mit indlæg, jeg håber du fik en brugbar løsning på problemet
God weekend