/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Har mistet alt mit personlige: Fotos mm
Fra : horseman
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 26-04-14 10:28

Forleden morgen da jeg loggede på, fik jeg at vide at jeg pludselig var ny på Firefox, som jeg har brugt i mindst 10 år! Jeg havde nu mistet mine fotos, alle bogmærker, spotify, skærmbillede osv.
Har set beskeden: "Du er logget på med standardindstilninger!"?
Har nu prøvet flere gange med systemgendannelse og deaktiveret mit antivirusprogram AVG som ellers var i vejen. Men der sker ikke rigtigt noget. Jeg skal bare 3 dage tilbage ellers!
Jeg er ikke nørd så forklar det gerne enkelt! Mine fotos må være derude, og jeg vil gerne have dem tilbage; det er det vigtigste(bogmærker, passwords og andet kan jo gendannes).

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-14 11:24

Firefox gemmer ikke dine billeder, der er noget du ikke har fortalt, har du dine billeder gemt på computeren (det har de fleste) eller gemmer du billeder "i skyen" altså på en eller anden server på internettet?
Hvis du har dine billeder på for eksempel Dropbox så logger du på med den e-mail og password du valgte engang, uanset om du er ny på Firefox så har du sikkert en kopi af gemte passwords

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-04-14 11:46

Et antivirusprogram er ikke i vejen når computeren fungerer normalt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-14 12:12

Citat
Jeg er ikke nørd så forklar det gerne enkelt!

Hvad med at scanne din pc, det kunne jo være virus.

Og som skrevet har dine billeder intet med Firefox at gøre, du må selv vide hvor de gemmer sig.
Og hvem er også så tosset at gemme sine data på en server = de kan crashe som alle andre maskiner, brug en ekstern harddisk.

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 26-04-14 12:19

Ja, jeg er tosset! Jeg vidste heller ikke hvor jeg skulle stille spørgsmålet? Jeg havde alle mine billeder i "Biblioteket Billeder" men også på HP Smart Photos! De er nu ingen steder??
Men har jeg ikke ret i, at det kræver en systemgendannelse???

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 26-04-14 12:21

Og nej, jeg gemmer ikke i skyen!! Og jo: jeg fik besked om at gendannelsen ikke var lykkedes på grund af at antivirusprogrammet kørte! Jeg har nu deaktiveret det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-14 13:23

Biblioteket Billeder er der stadig uanset om du er ny med Firefox eller ikke.
Kan du logge ind på din brugerkonto på computeren? Eller er det der problemet er?
Citat
Men har jeg ikke ret i, at det kræver en systemgendannelse?
ikke fordi du er ny med Firefox, der er noget du ikke har fortalt
billeder og andre filer kan reddes ud med en live udgave af Linux hvis en ny installation af Windows bliver nødvendig:
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/use-ubuntu-live-cd-to-backup-files-from-your-dead-windows-computer/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-14 13:25

Det kan anbefales at redde filerne ud inden du leger for meget med at reparere computeren - bare for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 26-04-14 15:48

Tak alle, men problemet er løst. Billederne lå stadig på c-drevet men var forsvundet fra Biblioteket/Billeder? Nu er de tilbage! Min søn løste det ved fjernstyring!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-14 19:09

Og kopier så lige de billeder over på en memorystick eller ekstern harddisk.

Næste gang du bliver vild i varmen - så spørg inden du går i gang med "feberredninger"

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-04-14 20:32

Et lille godt råd på falderebet....
OG endelig giver du en af de der har hjulpet dig points - IKKE annullere spørgsmålet, for så kommer du efterhånden til at fremstå som en røv med ører der har flere annulerende end besvarede og det er ikke godt!

Points er jo væk under alle omstændigheder.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-04-14 08:15

Det lyder som om du er logget ind med en temp. profil. Hvis du går i stifinder i Windows Vista eller nyere C:\brugere er der så en mappe med dit brugernavn?

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 29-04-14 06:55

Hej Webnoob.

Ja, der er både en temp-mappe og en mappe med mit navn!
Og jeg får hver dag besked om, at jeg har logget på med en standardprofil???!
Men jeg kan jo kun gøre en ting: skrive mit password!
Jeg har stadig ikke adgang til mine fotos; selv om de nogen gange er der og andre gange ikke?!
Hvad søren gør jeg?
Det lyder som om du ved, hvad du taler om?!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-04-14 08:45

Så skal du ind registreringsdatabasen og pille. For at det kan lade sig gøre så skal du kunne logge ind med en anden bruger, fx administrator. Der fra skal du så gå ind i registreringsdatabasen og ned i følgende nøgle HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList. Inde under ProfileList er der nogle SID'er, som fx kan se sådan her ud S-1-5-21-1117582664-1638206724-3082633377-6614, dr er 2 af dem der er ens, hvor den ene har .bak til sidst. Du skal slette den uden .bak og så skal du slette .bak fra den anden. når det er gjort så skal du genstarte computeren og så kan du logge in med din egen profil.

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 08-05-14 17:26

Tak for den komplicerede forklaring, webnoob. Jeg sender det videre til min søn, så han kan prøve at fjernstyre?.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-05-14 08:50

Selv tak, du må sige til hvis du skal have assistance.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-07-14 13:30

Hvad er status?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 20-07-14 16:24

Åbenbart som Marken84 skrev den 26. april EN RØV MED ØRER der bare lader spørgsmålet hænge til det bliver annulleret.

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 21-07-14 07:53

Min søn har oprettet mig som ny bruger. Det gav en del arbejde, men det kører nu. Sprogbrugen her bryder jeg mig dog ikke om. Den er heldigvis ikke typisk. Har lige fået fremragende hjælp til min vandpumpe.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-07-14 08:04

Citat
Min søn har oprettet mig som ny bruger. Det gav en del arbejde, men det kører nu. Sprogbrugen her bryder jeg mig dog ikke om. Den er heldigvis ikke typisk. Har lige fået fremragende hjælp til min vandpumpe.

Næh - men hjælpen synes du godt nok om ikk'

Derfor burde du straks give webnoob kredit og se at få lukket spørgmålet!