/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Badeværelse lugter af cement
Fra : PeterPeter
Vist : 837 gange
50 point
Dato : 16-04-14 08:53

Kære alle

Vi har netop købt nyt hus. Et klassisk typehus fra 1999. Fuldmuret og meget tilfredsstillende.
MEN - eneste ting der irriterer mig er, at når man kommer ind på badeværelset, så lugter der af "cement"....
Har ikke lige fundet ud af om det er når gulvvarmen bliver skruet op elle man lige har været i bad - eller det blot er hele tiden !!!

Men der lugter af cement, som om, der var noget der ikke var tørt !! - og det skulle der jo ikke være, eftersom huset blev bygget i 1999 !!!

Nogen der har en idé om hvad det kan være ???
- og hvordan man evt. afhjælper det ??

På forhånd tak

Hav en god dag.

/Peter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-14 18:01

Er du sikker på det ikke er mug (i/ UNDER cementen/ fuger), det lugter af, og når der kommer lidt varme på og ´varmen´så tager lugten med op, mener at kunne huske noget tilsvarende grundet dårlig udluftning/ vådrums membran og lignende - stået uden lejer flere måneder.

Midler? tja; jeg har hørt at kærnemælk kan tage dårlig ´dufte´ fra fodtøj og lignende, og ellers prøv Atemon for svamp som muligvis kan være grunden til hele problemet.

Ellers kunne det vel være en sag for/ MOD dem der lavede tilstandsrapporten/ forsikringen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-14 18:03

Men ét er sikkert - det skal ikke lugte af andet end den daglige rengøring og hvad du ellers laver i ´rummet´.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-04-14 20:36

Hvis det er et hus du lige har købt, så få en fagmand til at kikke på det, give en vurdering, inden du kaster dig ud i de besynderlige forslag som "mig-selv" kommer med. Der kan blive tale om en erstatningssag over for den tidligere ejer.
Det er sandsynligvis fugt et eller andet sted.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-14 21:14

Citat
de besynderlige forslag som "mig-selv" kommer
Jeg har aldrig foreslået noget - kun hvad jeg hørt - kan klare de lugt-gener.
Yder mere skriver jeg:
Citat
Er du sikker på det ikke er mug (i/ UNDER cementen/ fuger), det lugter af, og når der kommer lidt varme på og ´varmen´så tager lugten med op, mener at kunne huske noget tilsvarende grundet dårlig udluftning/ vådrums membran og lignende - stået uden lejer flere måneder.
Ellers kunne det vel være en sag for/ MOD dem der lavede tilstandsrapporten/ forsikringen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-04-14 00:07
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-04-14 04:57

Jeg vil også mene det er skjult fugt idet fugtig beton lugter, det er jo begrænset hvor dybt der bores når tilstandsrapporten skal skrives, især ved et så nyt byggeri, men der laves jo hele tiden og store fejl.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-04-14 18:15

Cement lugter jo ikke, såå ?
Mon ikke der er tale om et gulvafløb der ikke bruges, så vandlåsen er tørret ud. Eller at vandlåsskålen ikke er spændt, eller helt mangler ?
Har du kigget ned under risten ?
VH Palle

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 22-04-14 13:18

Tak alle sammen
Tusind tak for jeres gode kommentarer