/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udskift af pære i baglygte - Mazda 323F
Fra : oleiso
Vist : 798 gange
50 point
Dato : 14-04-14 14:57

Jeg skal skifte pære i min baglygte på min Mazda 323, og troede egentlig det var nogenlunde ligetil. Men jeg har ingen instruktionsbog og kan ikke helt gennemskue det. Men måske kan en af jer ud fra de vedhæftede billeder.
Og hvis nogen har et link til en manual til 323f, vil jeg også gerne have det. Har fundet nogle på nettet, men det ser ikke ud til at være lige til min model/årgang - i hvert fald ikke, når jeg kigger på afsnittet for udskift af pære.

https://app.box.com/s/21mrzflg4k1ikv8enjj1
https://app.box.com/s/roudoayy5agmz85zpg6q
https://app.box.com/s/vd9o7d0gee7srdcuk4bv
https://app.box.com/s/2mc0ztu5x02h78qrpo7g

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-04-14 15:06

De tre møtrikker, du har taget billeder af, skal du løsne. Så kan du trække lygten ud og komme til bagsiden, hvor pærerne sider!

Kommentar
Fra : oleiso

Dato : 14-04-14 15:42

Skal møtrikkerne skrues helt af? Og hvordan trækker jeg lygten ud? Sidelæns?
Så pæren skal ikke monteres indefra bilen?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-04-14 15:46

Ja helt ud med møtrikkerne. De sidder på de tre gevindstænger, som er ført gennem karosseriet.
Jeg vil tro, du kan trykke lidt på stængerne, for at løsne dem og ellers skal lygten bare trækkes lige bagud. Forsigtigt, så du ikke ødelægger ledningerne, der sikkert ikke er så lange.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-04-14 15:49

Når du har skiftet pærerne, skal du under montering af lygten, være opmærksom på ledningerne, så de ikke kommer i klemme, når du spænder møtrikkerne igen!!

Kommentar
Fra : oleiso

Dato : 14-04-14 16:04

Jeg forsøger - tak for svar. Har du et tip til manualen jeg mangler?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-04-14 16:11

Nej, det har jeg ikke og der er sikkert ikke andre, der kan uden at vide præsis, hvad model og årgang du har!
Prøv evt. et autoophug, hvor du måske kan finde et fysisk eksemplar!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 14-04-14 23:45
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-14 11:46
Kommentar
Fra : g_h

Dato : 16-04-14 11:50

@mig-selv Forkert model!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-14 13:29

Der står da, at det er en manual til en 323F.

Ellers må spørger jo selv vide hvad hans bil hedder/ årgang osv - hvis der er flere udgaver af bilen,
jeg søgte og fandt.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 16-04-14 13:59

Hvis du kikker på billederne i manualen og billedet af baglygten, som oleiso postede, ville du kunne se, at din manual er af den ældre model og bilen på billedet, er den nyere model!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-14 16:46

ok

Men ikke mit problem, der findes masser af manualer på nettet - hvis ´bare´ man søger efter den ´rigtige´ model og skriver manual eller pdf efter navnet.

https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=mazda+323f+manual&gbv=2&oq=Mazda+323F+&gs_l=heirloom-hp.1.0.35i39j0l9.1965.2886.0.5397.2.2.0.0.0.0.172.265.1j1.2.0....0...1ac.1.34.heirloom-hp..0.2.265.U4LBBLsBSm0