/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
fryse tilbehør
Fra : NannaFlip
Vist : 474 gange
500 point
Dato : 13-04-14 11:29

hej 1
er der nogen der har nogle spændende opskrifter på tilbehør til helstegt gris som man kan lave i forvejen og fryse ned ?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 510 point
Dato : 13-04-14 11:40

Flødekartoflerne kan sagtens laves dagen før, de bliver faktisk bedre af at have stået natten over men jeg har ikke forsøgt at fryse den færdige ret.
Det meste andet tilbehør er sikkert friske salater som ikke kan tilberedes før festen, de skal jo være friske

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-04-14 11:52

Det eneste jeg lige umiddelbart kommer på er grøntsagstærter og brød.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-04-14 13:38

Kartofler kan ikke fryses- de bliver smattet.

Det kan dog købes frosne i forskellige former- de må have behandlet dem eller friturestegt dem.
De kan så hurtigt laves til flødekartofler-

Alternativt kunne man købe kogte kartofler på glas til en kold kartoffelsalat. En kold kartoffelsalat med radiser og krydderurter- evt. lidt ramsløg

Men Troldepiges forslag, synes jeg er godt. Det er alternativt til kartoffelsalat og flødekartofler.

Godkendelse af svar
Fra : NannaFlip

Dato : 28-05-14 09:47

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-14 10:47

Velbekomme, gris og tilbehør er sikkert fortæret for længe siden